"מדהים בכמה אנשים הצלחת לגעת, ליצור קשרים, להאיר. תחסרי לנו כל כך"

האחיות מאיה ורינה די מאפרת נרצחו בפיגוע הירי בבקעת הירדן. מאיה התנדבה במסגרת השירות הלאומי במדרשיית אמי"ת קמה בירוחם והייתה חלק מגרעין בנות השירות | הרכזת תמימה שר, ספדה: "החיוך הגדול, הנוכחות שלך, הרצון כל הזמן להוסיף טוב"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 08/04/23 23:26 יז בניסן התשפג

"מדהים בכמה אנשים הצלחת לגעת, ליצור קשרים, להאיר. תחסרי לנו כל כך"
מאיה די | , צילום: באדיבות המשפחה

הערב (ש') הותר לפרסום כי מאיה ורינה די, בנות 16 ו-21 מאפרת הן הנרצחות בפיגוע הירי באזור צומת חמרה שבבקעת הירדן ביום שישי. הלווית השתיים הי"ד תתקיים מחר בשעה 17:00 בבית העלמין הסמוך לכפר עציון. 

"עשתה זאת עם הרבה אהבה ולב גדול"

מאיה התנדבה במסגרת השירות הלאומי במדרשיית "אמי"ת קמה" בירוחם והייתה חלק מגרעין בנות השירות. במסגרת שירותה תרמה רבות בעזרה לימודית וחברתית ובנוסף גם אחר הצהריים פעלה רבות בפעילות התנדבותית חברתית - ביקרה קשישה באופן קבוע, הדריכה קבוצת בוגרות המועדונית רווחה והייתה בולטת פעילה מאוד במסגרת הגרעין.

המורה לורין אלנקווה, מובילת חברה וחיבורים, סיפרה כי מאיה שעלתה לארץ מאנגליה, למדה באולפנת נווה חנה ולאחר מכן במדרשת לינדבאום בלוד. "הייתה בה, באופן בולט ומיוחד, הכרת הטוב גדולה מאוד כלפי כל תחנה בחייה. היא אהבה את המקומות שמהם היא מגיעה, הם הסבו לה גאווה גדולה. אהבה מאוד את המשפחה, את אפרת, אהבה את האולפנא שלה ואת השנה במדרשה. על כל מקום כזה הייתה מדברת בחיוך גדול. מאיה הובילה את קבוצת תיקון עולם בקמה והתמקדה בעולם המוגבלויות ובעלי צרכים מיוחדים ועשתה זאת עם הרבה אהבה ולב גדול".

האחיות רינה ומאיה די הי"ד |

האחיות רינה ומאיה די הי"ד | צילום: באדיבות המשפחה

"מדהים בכמה אנשים הצלחת לגעת"

רכזת שירות לאומי מטעם עמותת עמינדב, תמימה שר, כתבה על מאיה: "הפנים המאירות שלך, החיוך הגדול, הנוכחות שלך, הרצון כל הזמן להוסיף טוב, להוסיף עשייה, לתקן מה שצריך, הכנות שלך, האופטימיות, הביטחון קשה לדמיין את הגרעין בלעדייך, הנוכחות שלך הייתה כל כך משמעותית. לא פחדת להגיד את דעתך, גם אם הייתה שונה.

"ראיתי איך צמחת והתקדמת, מדהים בכמה אנשים הצלחת לגעת, ליצור קשרים, להאיר. תחסרי לנו כל כך, לי, לחברות, לגרעין, לירוחם, לכל המעגלים שנגעת בהם. מתפללת שה' יעניק לנו כוחות לתמוך אחד בשני, ולהוסיף טוב בעולם לזכרך. והלוואי וה' יאמר לצרותינו די. מתגעגעת כבר כל כך". 

"שירותה היה מופת של נתינה לזולת"

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק, אמרה הערב: "היד האכזרית שגדעה את חייה, גדעה גם שפע של תרומה לחברה ולקהילה בה שירתה, ומאמץ בלתי-פוסק להרבות טוב ואור בכל רגע ובכל מקום. כשרה האחראית על השירות הלאומי, אני מצדיעה למאיה על תרומתה, ומבטיחה להמשיך בדרכה ולהנציח את זכרה. הלב דואב, בוכה ומצדיע להורים שגידלו בנות כאלה, לעם שאלה בנותיו." 

מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, ראובן פינסקי, ספד: "מאיה הייתה מיוחדת, אופטימית, נחושה להוסיף טוב באופטימיות ובחן. תמיד עמדה על דעתה הכנה ושירותה היה מופת של נתינה לזולת. רשות השירות הלאומי-אזרחי ואני בראשה נסייע ככל שניתן למשפחה".

חבר הכנסת אוהד טל, תושב אפרת, כתב הערב: "יוצא עכשיו מתפילה בבית הכנסת של משפחת די. אנחנו כאן באפרת עצובים וכואבים מאוד, אבל רוחנו לא שבורה. אני מבקש לשלוח שוב מסר לראש הממשלה - שיטת ה'הכלה' צריכה להסתיים. הגיע הזמן לגבות מחיר יקר מאויבינו. תנו לצה"ל לנצח. עם ישראל וצה"ל מוכנים ומאוחדים לקראת כל משימה שתוטל ע"מ לגדוע את הטרור".

אוהד טל |

אוהד טל | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

זירת הפיגוע ביום שישי: