ראיון ישראל גנץ על פיתוח הכבישים ביו"ש: "תוך 3 שנים מצב התחבורה יראה אחרת"

בשיחה עם חדשות כיפה, ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ מספר על הפרוייקטים העתיידים שיוקדמו בשטחי המועצה ומעריך כי בעוד שלוש שנים, מצב התחבורה ביו"ש ישתפר בצורה ניכרת: "זו בשורה מצוינת להתיישבות"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 04/04/23 21:03 יג בניסן התשפג

ישראל גנץ על פיתוח הכבישים ביו"ש: "תוך 3 שנים מצב התחבורה יראה אחרת"
צילום: ברוך גרינברג

במועצה האזורית בנימין עומלים בחודשים האחרונים בפיתוח הכבישים בשטחיה ובשבועיים האחרונים אף רשמה שני הישגים משמעותיים. אתמול (ב') אושר סלילת כביש שיתחיל מכביש 60 בצומת מעבר מכמש ויתחבר לכביש 443 דרך שיקוע קלנדיה שיחבר את תושבי מזרח בנימין הבאים מכביש 60 ישירות לכביש 443 בלי לעבור בחיזמא ובפסגת זאב. בנוסף, לפני כשבועיים החלו העבודות להרחבת הכביש בין חיזמא לשער בנימין.

בשיחה עם חדשות כיפה, ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ, מספר על הפרוייקטים העתיידים שיוקדמו בשטחי המועצה ומעריך כי בעוד שלוש שנים, מצב התחבורה ביהודה ושומרון בכלל ובבנימין בפרט, ישתפר בצורה ניכרת.

ישראל ומנכ"ל חברה מוריה בתחילת העבודות באדם חיזמא

צילום: דוברות בנימין

יש תקציב של מעל שבעה מיליארד שקלים לכבישים ביו"ש וזו בשורה מצוינת להתיישבות"

"במסגרת ההסכם הקואליציוניים, יש תקציב של מעל לשבעה מיליארד שקלים לטובת הכבישים ביהודה ושומרון וזו בשורה מצוינת להתיישבות", פתח גנץ את דבריו, "בבנימין, עובדים בכביש 446 לכיוון מערב ומרחיבים בשני נתיבים פלוס נתיב תחבורה ציבורית בכל צד מצומת שילת עד מחסום מודיעין עילית. גם בכביש אדם-חיזמא כבר עובדים להרחבה באותו מתווה וגם בשיקוע קלנדיה, פרוייקט שאמור לחבר בין כביש 433 לכביש בגין לכיוון כביש 60. בעזרת ה' הוא יפתח עוד שנה-שנה וחצי. מדובר בפרוייקט של 100 מיליון שקל".

תמונת ההדמייה כביש אדם חיזמא

תמונת ההדמייה כביש אדם חיזמא צילום: דוברות בנימין

ישראל דיבר גם על נושא פיתוח הבטיחות בכבישי בנימין. "כמעט כל הצמתים במועצת בנימין יש רמזורים. האחרונה שבהם בשער בנימין, ובהמשך גם במעבר מכמש וגם ביציאה לכביש אלון. הצעד הבא שיהיה מאושר בתקציב המדינה זה המשך העבודה משער בנימין עד צומת המשטרה הבריטית, פרוייקט של מיליארד וחצי שקל".

"זה לא רק איכות חיים אלא גם התיישבות פר אקלסנס"

עוד הוסיף ואמר כי "אנחנו גם נמצאים בהליך תכנון מתקדם עם נתיבי ישראל להרחבת כביש 465 שמחבר בנימין מחבר בין כביש 60 לכביש 446, והרחבה מצומת המשטרה הבריטית עד לצומת תפוח. יש גם תכנון במערב בנימין, כביש מחבר חדש מכיוון גוש דולב טלמונים לכיוון 443. יש תכנון של הרחבה של הכביש ואנחנו גם מקדמים כביש מכיוון מודיעין עילית לכיוון צומת מכבים רעות דרך כפר האורנים, פרוייקט חשוב לתושבי המערב".

צילום: דוברות בנימין

ראש המועצה בבנימין ציין כי גם כביש 60, שעובר בכל יהודה ושומרון, עתיד להתפתח משמעותית. "כביש 60 הוא הכביש שמחבר מערד בדרום ועד לצפון השומרון. בקרוב יתחיל הפרוייקט להרחבת הכביש לשלושה נתיבים לכל כיוון ועוד נתיב תחבורה ציבורית וזו דרמה התיישבותית. כשיש כבישים מאוד טובים אז ההתיישבות מתפתחת וצומחת בצורה מאוד משמעותית. זה לא רק איכות חיים אלא גם התיישבות פר אקלסנס".

"תוך 3 שנים מצב התחבורה ביהודה ושומרון בכלל ובבנימין בפרט, יראה אחרת לגמרי"

ישראל ציין גם את תכנית המעקפים מסביב לירושלים שתאפשר נסיעה בטוחה לתושבי יהודה ושומרון. "היום כולם חייבים לעבור מירושלים וחלק מהתכנית זה לייצר מעקפים לירושלים. שיקוע קלנדיה וכביש 45, שמתחבר משער בנימין ועד לאזור תעשייה עטרות, הוא עוקף צפונית את ירושלים כדי שלא תכנס לעיר. גם במזרח מתוכנן כביש שמתחבר מאזור עזאיים לכיוון הר חומה ואז נוצר מעקף ממזרח לירושלים, כך שלתושבי יהודה ושומרון תתאפשר נסיעה הרבה יותר פתוחה ובטוחה בכביש 60".

ישראל ומנכ"ל חברה מוריה בתחילת העבודות באדם חיזמא. צילום: דוברות בנימין

בסיום דבריו, ראש המועצה מאמין כי בזכות הפרוייקטים החדשים, מצב התחבורה בבנימין ישתפר בצורה ניכרת"אני מעריך שתוך 3 שנים מהיום מצב התחבורה ביהודה ושומרון בכלל ובבנימין בפרט, יראה אחרת לגמרי. נראה גם תוצאות בשטח שלא ראינו מזה עשרות שנים".