עצרת לאחדות צה"ל בתל אביב: "מעל כל ויכוח פוליטי"

עצרת אחדות סביב צה"ל מתקיימת בתל אביב | יו"ר תנועת הביטחוניסטים אמיר אביבי: "איננו יכולים לזרוק לפח את היקר לנו מכל בשל ויכוחים פוליטיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/04/23 20:18 יא בניסן התשפג

עצרת לאחדות צה"ל בתל אביב: "מעל כל ויכוח פוליטי"
יור תנועת היבטחוניסטים, צילום: מאיר אליפור

העקבות קריאות לסרבנות שעלו סביב המחלוקת על הרפורמה המשפטית, הערב (א') מתקיימת עצרת אחדות סביב צה"ל לצד שבועה מחודשת לצה"ל ומדינת ישראל בהובלת אלפי קצינים, מפקדים ומשרתי מילואים, ברחבת מוזיאון תל אביב מול שער שאול של הקריה. במהלך האירוע התקיים טקס שבועה מחודש לצה"ל ומדינת ישראל בראשות תא"ל בדימוס אביגדור קהלני, לצד מפגן שרשרת מגן אנושית. 

יושב ראש תנועת הביטחוניסטים, תא"ל במיל' אמיר אביבי, נשא דברים. בפתח דבריו התייחס למצב הביטחוני המתוח בארץ והאיום האיראני: "מדינתנו מצויה ברגע גורלי כאשר מסביבנו נבנית מערכת איראנית". 

שרשרת אנושית של קצינים בכירים לאחדות צה"ל ומשרתי המילואים

שרשרת אנושית של קצינים בכירים לאחדות צה"ל ומשרתי המילואים צילום: מאיר אלפור

"היקף אנטישמיות ודה לגיטימציה שלא נראו כמותם מאז טרום השואה"

"בשעה שהאתגרים בישראל מתעצמים, גם בגולה אחינו היהודים מתמודדים עם היקף אנטישמיות ודה לגיטימציה שלא נראו כמותם מאז הימים שטרום השואה. האנטישמיות הקשה מעודדת עלייה ויהודים מבינים שיש רק מקום אחד שבו יהיו בטוחים ואליו יוכלו להגיע בעת צרה. מדינת ישראל". המשיך ואמר, לדבריו: "מה שמפריד בין כל אלו לכליה, זה עוצמתו של צה"ל ומערכת הביטחון כולה".

"אנחנו משאירים את דעותינו בש"ג"

"צה"ל הוא צבא העם, החומה הבצורה שאמורה להבטיח את נצח ישראל. כשאנחנו מגיעים לצבא אנחנו משאירים את דעותינו בש"ג. כולנו עסוקים במימוש המשימה". אמר אביבי, והוסיף: "איננו יכולים לזרוק לפח את היקר לנו מכל בשל ויכוחים פוליטיים. הכנסת צה"ל לויכוח פוליטי מסכנת אותנו קיומית". איש הצבא סיכם את דבריו בקריאה למנהיגים: "צריך למתוח קו אדום בוהק וצריכה להיות אמירה ברורה של קברניטי הצבא והמדינה כי צה"ל ומערכת הביטחון הם מעל כל ויכוח פוליטי קשה ככל שיהיה".