לראשונה: מסע פסח של תנועת אריאל בבקעת הירדן

מסע פסח בתנועת הנוער אריאל התקיים בבקעת הירדן בקריאה להחלת הריבונות הישראלית על כל מרחבי הארץ. האלוף במיל' עוזי דיין לחניכי אריאל: "אתם המפתח של ארץ ישראל!"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/03/23 11:06 ז בניסן התשפג

לראשונה: מסע פסח של תנועת אריאל בבקעת הירדן
חניכי תנועת אריאל בבקעת הירדן , צילום: תנועת אריאל

אמש (ג) יצאו אלפי חניכי וצוותי ההדרכה של תנועת הנוער אריאל מכלל סניפי התנועה ברחבי הארץ למסע פסח המסורתי שהתקיים השנה לראשונה בבקעת הירדן, מתוך קריאה לממשלה להחיל את הריבונות הישראלית. המסע התחיל בנחל זומר כולל פעילויות ומשימות בדרך עד ההגעה על עבר אנדרטת הבקעה.

בשיאו התקיימה עצרת מרכזית בשיתוף עם תנועת "ריבונות" בהשתתפות רבנים ואישי ציבור ובהנחייתו של יאיר יעקבי מחבורת אנדרדוס. דוד אלחייני ראש המועצה האזורית בקעת הירדן סיפר על השליחות החשובה בבקעה: "זאת המשימה של כל אחד ואחד מכם" אמר לחניכים "לחזור הביתה ולספר לכולם על הבקעה ועל כך צריך להחיל את הריבונות זה צורך קיומי ואסטרטגי וזה שלנו. זאת המשימה הלאומית שלנו". 

צילום: תנועת אריאל

האלוף (במיל') עוזי דיין: "בעוד כשבוע ניסב ונספר על יציאת ישראל מצרים, אני מבקש שאתם תספרו גם על כניסת ישראל לארץ. כאן בבקעת הירדן בהנהגתו של יהושע בן נון. במקום הזה שנקרא השער של ארץ ישראל. אבל מי המפתח? אתם המפתח! אתם המפתחות שלנו לארץ ישראל שאתם מטיילים ומיישבים אותה אתם המפתח לריבונות בכל רחבי ארצנו בכלל ובבקעה בפרט". 

צילום: תנועת אריאל

ריבונות בבקעת הירדן נמצאת בלב הקונצנזוס הישראלי

דביר עמיאור, מזכ"ל תנועת אריאל, אמר כי פה בארץ חמדת אבות תתגשמנה כל התקוות. בדבריו הזכיר את הזכות הגדולה "להיות כאן ולהיות שותפים בקריאה הגדולה לממשלת ישראל- 'ריבונות'. ביום שבעז"ה החקיקה הציונית החשובה כל כך הזו בבקעת הירדן ומשם על יתר חבלי ארצנו תעבור בכנסת ישראל בירושלים, תזכרו שלנו היה חלק בכך!".

צילום: תנועת אריאל

לעצרת הוזמנו כלל שרי הממשלה וחברי הכנסת. רבים מהם ביקשו להשתתף אך עקב תהליכי החקיקה בכנסת הדבר נמנע מהם. ראשי השדולה לריבונות בבקעת הירדן שיגרו מכתבי ברכה לעצרת. ח"כ דן אילוז (ליכוד) יו"ר שדולת הריבונות בבקעת הירדן: "חברי תנועת אריאל, משתתפי עצרת הריבונות. מאוד רציתי להיות איתכם כאן היום, אך אנחנו נמצאים בעיצומם של הצבעות. ריבונות בבקעת הירדן נמצאת בלב הקונצנזוס הישראלי. למרות שהממשלה עסוקה בדברים חשובים כמו תיקון מערכת המשפט, אסור לשכוח גם את נושא הריבונות. אם בקדנציה שלנו, בממשלת ימין על מלא, לא נתקדם בתחום הריבונות, זאת תהיה בכייה לדורות. נעבוד קשה כדי לקדם את הנושא".