טיילתם בבקעת הירדן? יתכן שנדבקתם בכלבת

משרד הבריאות פרסם התראה חמורה על פרה שהתגלתה כחולה בכלבת בבקעת הירדן, וביקש מכל מי שנחשף אליה לפנות בדחיפות לטיפול רפואי: "הורים לילדים מתבקשים לברר עם ילדיהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/03/23 10:23 ז בניסן התשפג

טיילתם בבקעת הירדן? יתכן שנדבקתם בכלבת
פרה, צילום: shutterstock

התגלתה פרה נגועה בכלבת ברפת של בית זרע בעמק הירדן: אתמול (ג') התקבלה הודעה על פרה נגועה בכלבת ברפת של בית זרע בעמק הירדן. מחקירה אפידמיולוגית נמצא כי מנהל הרפת ושני וטרינרים נחשפו לפרה. 

ממשרד הבריאות נמסר כי כל מי שהיה במגע או שבעלי החיים שברשותו באו במגע באזור האירוע עם בעל החיים הנגוע או בעל חיים משוטט, בין התאריכים 14.3.2023 עד 28.3.2023 כולל, מתבקש לפנות בדחיפות ללשכת הבריאות כנרת, בטלפון 04-6710300, או ללשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריו, על מנת לשקול את הצורך במתן טיפול מונע. לאחר שעות העבודה ובמהלך סוף השבוע יש לפנות לחדר מיון בבית חולים. 

נופי בקעת הירדן

נופי בקעת הירדן צילום: צילום מסך מיוטיוב

"הורים לילדים מתבקשים לברר עם ילדיהם"

עוד נמסר כי, "אנו מבקשים להעביר את המידע על האירוע למטיילים ולנופשים באזור וביישובים הסמוכים. הורים לילדים מתבקשים לברר עם ילדיהם, אם היו במגע עם בעלי חיים חשודים ולפנות ללשכת הבריאות בדחיפות" בנוסף, בעלי חיות מחמד מתבקשים ליצור קשר עם הווטרינר הרשותי, לצורך וידוא מצב חיסונם. 

משרד הבריאות מזכיר שוב למי שננשך או נשרט על ידי בעל חיים, לשטוף באופן מיידי את האזור במים זורמים וסבון, לחטא בחומרי חיטוי ולגשת ללשכת הבריאות לבדוק האם יש צורך בקבלת טיפול מונע נגד כלבת.