נעלה את הדלת בשלושה מנעולים: זה מה שהתגלה בבית בצפון

מפקחי משרד החקלאות חשפו בית גידול פיראטי לחתולים בקריית ים. שווי החתולים מוערך ב15,000, והם יובאו במיוחד מתאילנד | בקריית מוצקין נמצאו כלבים במצב הזנחה חמור

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/03/23 16:06 ו בניסן התשפג

נעלה את הדלת בשלושה מנעולים: זה מה שהתגלה בבית בצפון
חתולים שסבלו מהזנחה, צילום: משרד החקלאות ופיתוח הכפר

מפקחי משרד החקלאות חשפו בית גידול פיראטי, בדירה בקרית ביאליק, ובה חמישה עשר חתולים. מפקחי המשרד הגיעו למקום, ונדהמו לגלות שהחשודה נעלה עצמה באמצעות שלושה מנעולים, וחסמה את דלתה באמצעות רהיטים נוספים. כאשר הצליחו להיכנס, מצאו המפקחים דירה מלוכלכת, מלאה ברהיטים, ובין הרהיטים, נמצאו 15 חתולים רזים, הסובלים מבעיות רפואיות ומלאים בפרעושים.

מחקירה ראשונית עולה כי מקור שני החתולים הוא תאילנד, ואלו הובאו לישראל למטרות הרבעה וטיפוח של גזע חדש שאינו נפוץ בישראל, למטרות מסחר. גזע זה מוערך בכ-15,000 שקלים. כל החתולים פונו אל מתקן מוגן של משרד החקלאות, ובעלת החתולים הועברה לחקירה. 

חולצו שלושה כלבים שסבלו מהזנחה קיצונית

במקרה נוסף, מפקחי משרד החקלאות בשיתוף משטרת ישראל, תחנות קריות, והשירות הווטרינרי העירוני, חילצו שלושה כלבים מעורבים שסבלו מהזנחה ורזון קיצוני בקריית מוצקין. מחקירה ראשונית עולה כי החשוד, בשנות ה-30 לחייו, לא העניק טיפול וטרינרי שוטף, וזה הביא להתדרדרות במצבם של הכלבים. הכלבים חולצו והועברו למתקן המוגן של משרד החקלאות להמשך קבלת טיפול רפואי, והחשוד הועבר לחקירה.  

כלב שסבל הזנחה

כלב שסבל הזנחה צילום: משרד החקלאות ופיתוח הכפר

מנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר, אורן לביא אמר כי, "עם כניסתי לתפקיד התוויתי מדיניות בלתי מתפשרת של אפס סובלנות כלפי מתעללים בבעלי חיים חסרי ישע. כל המתעלל בבעל חיים, יטופל בחומרה". עוד הוסיף לביא ואמר "אני מודה לשכנים שהיו ערניים לסביבתם, דיווחו וכך הצילו את בעלי החיים".