סיפורו של מתנדב מד"א המבוגר ביותר שהלך לעולמו בגיל 94

הלך לעולמו מוטקה ויזל ז"ל שורד שואה שבשלושים השנים האחרונות התנדב במסירות במד"א | סיפורו המרגש של יושב ראש ארגון אסירי הנאצים

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/03/23 17:58 ד בניסן התשפג

סיפורו של מתנדב מד"א המבוגר ביותר שהלך לעולמו בגיל 94
מוטקא ויזל, צילום: דובר מד"א

ניצול השואה ומדליק משואת יד ושם מוטקה ויזל הלך לעולמו. ויזל ז"ל תושב ירושלים, נפטר בסוף השבוע האחרון בגיל 94 בביתו בשכונת רמת אשכול בבירה. הלווייתו התקיימה היום (א') בהר המנוחות בירושלים. הוא הותיר אחריו אישה, שני ילדים, 8 נכדים ו-12 נינים. חמשת אחיו ואחיותיו נרצחו בשואה במחנה ההשמדה אושוויץ. ב-35 השנים האחרונות התנדב ויזל במסירות במערך הלוגיסטי של מד"א.

יו"ר ארגון אסירי הנאצים לשעבר 

ויזל ז"ל, נולד בשנת 1929 בטרנסילבניה ושרד את השואה כנער. כשהיה בן 15 בלבד, התעמת ויזל ז"ל מול קצין SS כשהטיח בקצין את מריצת החול ולתדהמתו ולתדהמת הגטו כולו, לא קיבל עונש וניצל בנס. בשנת 1946 עלה ארצה, התחתן והקים משפחה. 

ויזל ז"ל שימש בארץ כיו"ר ארגון אסירי הנאצים לשעבר בירושלים והדליק משואה בעצרת הפתיחה הממלכתית ביד ושם לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה בשנת 2007. בצבא שירת כקצין ועסק בתחום הלוגיסטיקה ומשנת 1988 ועד לתקופה האחרונה התנדב ויזל ז"ל במחסן הלוגיסטיקה בתחנת ירושלים במגן דוד אדום.

 כשנשאל ויזל ז"ל על התנדבותו במד"א סיפר: "הייתי פנסיונר ונתקלתי במחסן מד"א בירושלים ומשם התחלתי להכיר את הארגון ואת האנשים. התנדבתי למד"א בתחום הלוגיסטיקה. בעיניי, מד"א הוא אחד מהמפעלים החשובים והחברתיים ביותר במדינה. בכל מקום אני מציג את עצמי כאיש מד"א גאה ומאושר".

"תמיד הוא היה מספר לנו סיפורי גבורה והיסטוריה"

בועז אלינסון, אחראי לוגיסטיקה במד"א ירושלים, ספד: "קיבלתי את ההודעה על מותו בצער גדול ובהלם. הוא היה כאבא שני עבורי בארגון והיווה סמל לעשייה במשך עשרות שנים. אני מלווה אותו 35 שנים במשפחת מד"א והוא היה אהוב מאוד בתחנה".

עוד אמר כי "הוא יודע לתת את כל מה שצריך ולתרום בכל הדרך - תמיד בחיוך ובשמחה וברצון לעזור לאחר. במחסן שלו תמיד הוא היה מספר לנו סיפורי גבורה והיסטוריה וזה תמיד היה מרתק". אלינסון סיפר כי, "שעות ספורות לפני שנפטר, בערב האחרון שלו, זכיתי להעניק לו שי לחג הפסח ממגן דוד אדום והוא חייך והודה לי. זה אובדן גדול עבורי ועבור אנשי התחנה כולה ואני שולח תנחומים גדולים למשפחתו היקרה".