תושבי בנימין נגד הפקקים: הכניסה לקלנדיה נחסמה

תושבי בנימין יצאו לצעדת מחאה מכיכר אדם למחסום קלנדיה על בעיית הפקקים החמודה באזור: "לא נקבל מציאות כזו שגוררת סבל בלתי מתקבל על הדעת וסיכון בטחוני ממשי לעשרות אלפי תושבים."

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/03/23 19:11 א בניסן התשפג

תושבי בנימין נגד הפקקים: הכניסה לקלנדיה נחסמה
הפגנה בבנימין, צילום: ללא

תושבי בנימין צעדו הערב (ה') מכיכר אדם לכניסה לקלנדיה יחד עם ראש המועצה ישראל גנץ וחסמו את התנועה לערבים פלשתינים, זאת במחאה על הפקקים הגדולים במקום בתקופה האחרונה.

על רקע פקקי התנועה הכבדים בתקופה האחרונה בכביש 60 ואי קבלת דרישות המועצה לטיפול בתנועה ההולכת וגוברת מרמאללה לכיוון חיזמא, בנוסף לסירוב מערכת הביטחון להגביל תנועת משאיות כבדות, הפגינו הערב תושבי בנימין נגד מצוקת הפקקים. המחאה באה נגד מדיניות מערכת הביטחון שמובילה לדברי המועצה "לפקקים בלתי נסבלים בכביש אדם-חיזמא, פוגעת בחיי התושבים ואף מעמידה את חייהם בסיכון בטחוני".

דרישות ראש המועצה ממערכת הביטחון

ראש מועצת בנימין עדכן כי הציב שלש דרישות ממערכת הביטחון להקלה על המצב הקיים: שינוי הסדרי התנועה בזמן עבודות ההרחבה בכביש אדם-חיזמא, טיפול בתנועה הגוברת מרמאללה (בשל שיפור בכבישי הערבים בקלנדיה, התנועה זורמת לכביש חיזמא ופוקקת את התנועה) ומניעת כניסת משאיות במעבר חיזמא בשעות היום. 

הפגנות בבנימין

הפגנות בבנימין צילום: ללא

"לא נקבל מציאות כזו שגוררת סבל"

בשבועות האחרונים החל שדרוג כביש חיזמא בין היישוב שער בנימין לירושלים (פסגת זאב). ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ אמר כי "לא נקבל מציאות כזו שגוררת סבל בלתי מתקבל על הדעת וסיכון בטחוני ממשי לעשרות אלפי תושבים. יש פתרונות ברורים שניתן ליישם מיידית כדי להקל על חיי התושבים תוך שמירה על בטחונם ולא נרפה עד שאלו ייושמו!"