מכה לקואליציה: בכירים בליכוד נטשו את הכנסת בזעם

לא רגוע במפלגת הליכוד, חברי הכנסת דודי אמסלם ודוד ביטן נטשו את מליאת הכנסת בשיאן של ההצבעות, שני חברי קואליציה נוספים נעלמו מהכנסת

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 22/03/23 17:21 כט באדר התשפג

מכה לקואליציה: בכירים בליכוד נטשו את הכנסת בזעם
אמסלם ונתניהו, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

סערה בקואליציה: חברי החברי הכנסת דודי אמסלם ודוד ביטן נטשו את מליאת הכנסת בכעס על כך שחוק למען חולי סרטן של חבר הכנסת אמסלם הוסר מסדר היום. ההיעדרות של חברי הכנסת מאיימת על הקואליציה לקראת החוק החשוב שיגיע בהמשך היום.

לאמסלם וביטן מצטרפים חברי הכנסת אבי מעוז וטלי גוטליב שזועמים על הקואליציה כל אחד מסיבותיו, אם אף אחד מחברי הכנסת לא יחזור עד ההצבעה על חוק הנבצרות, החוק שנועד להגן על נתניהו ייפול משום שנדרשים 61 חברי כנסת שיצביעו בעדו. גוטליב טוענת כי היא תחזור להצבעה לחוק הנבצרות.

"הגיע הזמן לנפץ את השקר"

דוד ביטן בכנסת

דוד ביטן בכנסת צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מוקדם יותר היום התייחס ביטן לטענות שהוא תוקף את הרפורמה המשפטית בעקבות המשפט שמתנהל נגדו, "הגיע הזמן לנפץ את השקר לפיו התנהלותי נגזרת מהמשפט המתנהל נגדי", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "מעולם לא בקשתי הנחות ואיני מקבל כל הנחה, איני מתמודד עם המשפט בתקשורת. כל מי שמכיר אותי יודע שאני אדם ישר שמשרת את הציבור ובפרט את הציבור הליכודי בנאמנות מדאגה אמיתית לעתיד התנועה שאני אוהב ובה גדלתי ולעתיד המדינה".

ביטן המשיך וכת כי עד היום הקפיד על משמעת סיעתית, וכי כל שהוא דורש זה דיון אמיתי ומקיף "כדי להביא רפורמה שתשרת את כל הציבור ובוודאי תיטיב גם עם חבריי לתנועת הליכוד. מדינת ישראל יקרה וחשובה לי לא פחות מכל המצקצקים בלשונם והמתדרכים האנונימיים". לסיום הודיע כי "אמשיך לשרת את הליכוד ואת מדינת ישראל כאילו אין משפט, ואת משפטי אנהל במנותק לחלוטין מהעשייה הציבורית".