הקואליציה הפילה את חוק האיזוק האלקטרוני: "מה עם אחיות שלנו?"

מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת החוק שמטרתה למנוע אלימות במשפחה. חברת הכנסת נעמה לזימי צעקה לעבר השר לביטחון לאומי: "את אשתך אתה שולח לאולפנים לחפות עליך? תתבייש! מה איתנו?" | השר השיב בנאומו: "נשים לא מעניינות אתכם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/03/23 17:20 כט באדר התשפג

הקואליציה הפילה את חוק האיזוק האלקטרוני: "מה עם אחיות שלנו?"
הסערה במליאה | , צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

54 חברי כנסת הצביעו נגד ו-53 הצביעו בעד. מליאת הכנסת דחתה היום (ד') בקריאה טרומית את הצעת החוק לפיקוח אלקטרוני למניעת אלימות במשפחה. לאחר נפילת החוק, חברי הכנסת של האופוזיציה תקפו את הקואליציה. מנגד, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר: "בעוד חודש אנחנו נביא הצעת חוק ממשלתית טובה פי כמה".

"עאלק תדאגו לנו!"

כאשר נכנס בן גביר למליאת הכנסת, צעקה לעברו חברת הכנסת נעמה לזימי: הנה שר הפיתות הגיע, הנה שר הפיתות הגיע". חברי הכנסת מהאופוזיה צעקו בזעם: "בושה, בושה, בושה". לזימי המשיכה לצעוק לעבר בן גביר: "עאלק תדאגו לנו! את ארגוני הגברים היה חשוב לך לראות. את אשתך אתה שולח לאולפנים לחפות עליך? תתבייש! מה איתנו? מה עם אחיות שלנו?".

השר לביטחון לאומי עלה לדוכן והאשים את המציעים בכך שהם מנצלים רצח של נשים, חברי כנסת מהאופוזיציה הוסיפו וקראו לעברו "בושה". לאחר ההצבעה, ענדו חברות הכנסת אזיקים אלקטרוניים על ידיהם והניפו אותן במחאה. 

בן גביר אמר במליאה: "האופוזיציה צריכה להתבייש. הם היום רקדו על הדם. רקדתם על הדם של דריה ז"ל וניצלתם את זה ניצול ציני ופוליטי. אתם יודעים שבעוד חודש אנחנו נביא הצעת חוק ממשלתית טובה פי כמה. שנתיים הייתם בשלטון, לא הבאתם את ההצעה הזו, אבל אתם רוקדים על הדם. בואו נגיד את האמת: נשים לא מעניינות אתכם. מעניין אתכם להפיל את הממשלה. מה שמעניין אתכם זה לעשות פוליטיקה, על חשבון הנשים".

הצעת החוק הוגשה על ידי חבר הכנסת גדעון סער, והצעות דומות של חברות הכנסת מירב בן ארי, נעמה לזימי ומירב מיכאלי. בדברי ההסבר נכתב: "מטרת החוק המוצע היא לאפשר לבית המשפט במקרים המתאימים להטיל תנאים לפיקוח על קיומו של צו הגנה באמצעות שימוש באמצעי פיקוח טכנולוגי. אמצעי זה מבוסס על טכנולוגיית ניטור מיקום, המאפשרת ניטור רציף ובזמן אמת אחר מקום הימצאותו של המפוקח.