יידה אבנים והתעמת עם חיילים: כתב אישום נגד צעיר משילה

בסוף החודש שעבר נפצעו אם ובתה בפיגוע אבנים בציר אלון. תושבים יצאו למחות ובמקום התפתח עימות בין חיילים לבין תושבים | על פי כתב האישום הצעיר היהודי יידה אבנים לעבר משאית פלשתינית שנסעה באזור. מנגד, המחבלים שביצעו את הפיגוע שוחררו לביתם לאחר שלושה ימים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/03/23 15:36 כט באדר התשפג

יידה אבנים והתעמת עם חיילים: כתב אישום נגד צעיר משילה
אילוסטרציה, צילום: Flash90

פיגוע אבנים, אחד מיני רבים, התרחש בסוף החודש שעבר בכביש אלון שבבנימין - אם ובתה נפגעו מרסיסים. בעקבות הפיגוע יצאו עשרות תושבים מיישובי הסביבה למחות. היום (ד') הגישה פרקליטות מחוז ירושלים הגישה כתב אישום לבית המשפט המחוזי בעיר, נגד תושב שילה כבן 20, בטענה שיידה אבנים לעבר משאית פלשתינית בציר אלון והתעמת עם חיילים שהגיעו למקום.

חבלה במזיד ברכב ממניע גזעני ותקיפת עובד ציבור

האירועים התרחשו במהלך הפגנה של תושבים באזור כנגד תושבי הכפר הפלשתיני הסמוך, אל-מועייר ועל רקע ההידרדרות הביטחונית. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד שרית רייך אבניאל, הנאשם יידה אבנים, יחד עם אחרים, לעבר משאית שנסעה באזור. האבנים ניפצו את השמשה הקדמית של המשאית. עוד עולה מכתב האישום כי לאחר מכן התעמת הנאשם עם חיילים שהגיעו למקום כדי למנוע יידוי אבנים על רכבים, במסגרת העימות דחף הנאשם את החיילים - כך נכתב. 

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של יידוי אבן או חפץ לעבר כלי תחבורה, חבלה במזיד ברכב ממניע גזעני ותקיפת עובד ציבור. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על הארכת התנאים המגבילים של הנאשם, בין היתר מעצר בית מלא, עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

נדגיש כי בסביבתו של הצעיר אומרים כי לא היתה תקיפת חיילים, "קשקוש", הגדירו זאת. לטענתם כלל לא ברור אם מישהו מהמפגינים יידה אבנים, ואם כן הם אומרים, "הדבר לא היה מרכזי אלא חלק ממחאה נגד הפיגועים והמצב". נציין כי מבצעי פיגוע האבנים באותו יום שוחררו לביתם לאחר שלושה ימים. 

"בשלב כלשהו דרך אחד החיילים את נשקו וירה כדורים חיים"

יצחק, אחד התושבים שהגיע למחות לאחר הפיגוע, תיאר: "מיד עם קבלת הדיווח על פציעתן של אם ובתה בכביש אלון הסמוך שהפך להיות מוקד של טרור רצחני, הגענו למקום עשרות תושבים כדי למחות עך ההפקרות הביטחונית ולדרוש ממערכת הביטחון שיעשו משהו אל מול ניסיונות הרצח שאנחנו חווים פה כל יום".

"זמן קצר לאחר שהגענו לשטח, הגיעו בשעטה למקום חיילי צה"ל שצרחו עלינו לעוף מהמקום, והתחילו לזרוק עלינו רימוני גז בזה אחר זה. בשלב כלשהו דרך אחד החיילים את נשקו וירה כדורים חיים מטרים בודדים מעל הראשים שלנו. זה לא היה ירי לשמים, הוא ירה ממש לכיוונו", תיאר.