ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה במועצות הדתיות: "חלק מהמגזר הציבורי"

הסתדרות העובדים הכריזה על סכסוך עבודה במועצות הדתיות, שיחול על אלפי עובדים: "קיפוח ואפליית עובדי המועצות הדתיות, ביחס לעמיתיהם במגזר הציבורי תוך התעלמות מהיותם חלק ממערך עובדי המגזר הציבורי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/03/23 14:39 כט באדר התשפג

ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה במועצות הדתיות: "חלק מהמגזר הציבורי"
המועצה הדתית בירושלים. ארכיון, צילום: פלאש 90


הסתדרות העובדים הכריזה על סכסוך עבודה במועצות הדתיות: ההסתדרות הודיעה היום (ה') על הסכסוך, שיחול על כ-4,200 עובדים, ושמגיע בעקבות סירוב חבר המועצות הדתיות לדרישת נציגות העובדים לתשלום המקדמה בסך 6,000 שקל לעובדים, בהתאם להבנות שגובשו בין המדינה לבין ההסתדרות בהסכם המסגרת. וכן סירוב להעניק תנאי שכר כמקובל לעובדי המגזר הציבורי.

"קיפוח ואפליית המועצות הדתיות"

ההכרזה על הסכסוך הגיעה בשל  "קיפוח ואפליית עובדי המועצות הדתיות, ביחס לעמיתיהם במגזר הציבורי תוך התעלמות מהיותם חלק ממערך עובדי המגזר הציבורי". וכן, בשל סירוב, לטענתם, של חבר המועצות הדתיות לדרישת נציגות העובדים לתשלום המקדמה בסך 6,000 שקל לעובדים, בהתאם להבנות שגובשו בין המדינה לבין ההסתדרות בהסכם המסגרת.

המכתב של עובדי המועצות הדתיות

המכתב של עובדי המועצות הדתיות צילום: האגף לאיגוד מקצועי

עובדי הרבנות הראשית לישראל חתמו לפני מספר שבועות על הסכם קיבוצי במסגרתו ייהנו עשרות מעובדי הרבנות ממענקים חד פעמיים. בנוסף כך נקבע בהסכם, יקבלו העובדים תמריצים על הספקים בעבודתם במטרה לשפר את תפוקת העובדים ברבנות.

סיכום בין המשרד, ההסתדרות והממונה על השכר באוצר

ההסכם נחתם בין ההסתדרות, הנהלת הרבנות הראשית ואגף הממונה על השכר במשרד האוצר ויכיל בתוכו עשרות מעובדי הרבנות. במרכז ההסכם: מענק חד-פעמי לעובדים לצד מענקי תמרוץ לעמידה ביעדים ובתפוקות, שנועדו לשפר את השירות לאזרחים ולהגדיל את הפריון. ההסכם, שכולל גם אבני דרך בהמשך לרפורמה במערך הכשרות, מגיע לצד שינויים ארגוניים ברבנות בראשית ולצורך ביסוס יעדים לתפוקות שייקבעו על ידי הנהלת היחידה.