שבוע וחצי אחרי הפיגוע בדיזינגוף: אור אשכר מת מפצעיו

הפצוע האנוש מפיגוע הירי בתל אביב נפטר מפצעיו, "כבה לנו היום אור נדיר באיכותו" אמרה אימו נאטאלי אשכר| המשפחה החליטה לתרום את איבריו, הלוויתו תתקיים בחיק המשפחה בלבד

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/23 14:40 כז באדר התשפג

שבוע וחצי אחרי הפיגוע בדיזינגוף: אור אשכר מת מפצעיו
אור אשכר, משפחתו תרמה את איבריו, צילום: באדיבות המשפחה

הפיגוע הקשה בדיזנגוף: שבוע וחצי לאחר שמחבל פלשתיני החל במסע ירי לעבר בר ברחוב דיזינגוף בתל אביב ופצע שלושה ישראלים, נפטר מפצעיו הפצוע הקשה ביותר, אור אשכר. בהודעת המרכז הרפואי איכילוב נכתב: "מודיע בצער רב על מותו של אור אֶשְׁכָּר שנפצע באורח אנוש בפיגוע ברחוב דיזינגוף. משפחתו של אור באצילות נפש תרמה את איבריו להצלת חיים". הלוויתו תתקיים היום (ב') בחיק המשפחה בלבד.

"מאבק הירואי של ימים ארוכים"

נאטאלי אשכר, אימו של אור, מסרה לאחר הבשורה הקשה: "כבה לנו היום אור נדיר באיכותו, שהרעיף רק טוב, אהבה ונתינה על כל מי שנקרה בדרכו. תודות בשמנו לכל הצוות בבית החולים איכילוב, שעשה במשך ימים כלילות כל שביכולתו במקצועיות, מסירות ורגישות. לעשרות החברים המדהימים שעטפו אותנו יום ולילה, חיבקו ובכו יחד איתנו במהלך כל השבוע שייחקק בליבנו לעולמים. לכל עם ישראל שהיה איתנו, חיזק, תמך והתפלל - כל אחד בדרכו ועל פי אמונתו".

אור אשכר, "כבה לנו היום אור נדיר באיכותו"

אור אשכר, "כבה לנו היום אור נדיר באיכותו" צילום: באדיבות המשפחה

פרופ' רוני גמזו, מנהל המרכז הרפואי איכילוב אמר לאחר הבשורה הקשה: "אור הגיע אלינו לאחר החייאה ממושכת בשטח שהמשיכה בבית החולים ומיד הורד לחדר ניתוח שם כנגד כל הסיכויים, הצליחו הרופאים לייצב את מצבו. לצערנו, עוצמת הפגיעות היתה קטלנית ולאחר מאבק הירואי של ימים ארוכים, בהם ראינו מלחמה של איש ברזל על חייו, נאלצנו לקבוע את מותו".

אור אשכר, משפחתו תרמה את איבריו

אור אשכר, משפחתו תרמה את איבריו צילום: באדיבות המשפחה

"זכינו כולנו באיכילוב להיחשף למשפחה מדהימה וערכית"

פרופ' גמזו הודה למשפחה על שהחליטה לתרום את איבריו של אור, בשעות הקרובות יחל מבצע השתלות של איבריו של אור להצלת חיים בהובלת המרכז הלאומי להשתלות. פרופ' גמזו אמר: "אני מבקש להודות למשפחתו האצילית של אור על בקשתה לתרום את איבריו ולהציל חיים. לצערנו, תחת נסיבות טרגיות, זכינו כולנו באיכילוב להיחשף למשפחה מדהימה וערכית ואנו מודים להם ששיתפו אותנו בחייו של בנם ומקווים שהצלחנו לעמוד לצדם בשעה קשה זו". 

מתפללים במקום הפיגוע בבוקר יום שישי

מתפללים במקום הפיגוע בבוקר יום שישי צילום: Avshalom Saassoni/Flash90