"אסור לתמוך בחמאס": פסק ההלכה הדרמטי של אנשי דת מוסלמים

העיתונאי ג'קי חוגי חשף כי אנשי דת מוסלמים, סונים ושיעים, פרסמו פסק הלכה לפיו אסור לתמוך, לממן או להצטרף לארגון הטרור חמאס: "חזינו במצב השורר בעזה תחת שלטון חמאס ובהתגרויותיה בפלשתינים חסרי ההגנה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/23 10:05 כב באדר התשפג

"אסור לתמוך בחמאס": פסק ההלכה הדרמטי של אנשי דת מוסלמים
מתפלל מוסלמי, צילום: פלאש 90, סלימאן ח'דר

קבוצה של פוסקי הלכה סונים ושיעים, בראשם חכם בדרג של אייתוללה פאדל בודיירי מהעיר נג'ף בעיראק, פרסמו פתווא, פסק הלכה מוסלמי חדש נגד ארגון הטרור חמאס, כך פרסם היום (ד') הפרשן לענייני ערבים, ג'קי חוגי בחשבון הטוויטר שלו. 

על פי הפסק, אסור להצטרף לשורות ארגון הטרור, לממן אותו או לתמוך בו. חוגי הסביר כי האייתוללה, פאדל בודיירי, עומד בראש "המועצה האסלאמית לפסיקה והדרכה", גוף שהוקם לפני כמה שנים כדי לעודד מתינות בקרב מוסלמים. לדבריו, הפסק ניתן בעקבות עדויות שיצאו באחרונה מעזה, על היד הקשה של חמאס כלפי אזרחים. 

"חובתנו ההלכתית לבוא ולגאול את המדוכאים"

חברי המועצה כתבו בפסיקתם כי "חזינו במצב השורר בעזה תחת שלטון חמאס ובהתגרויותיה בפלשתינים חסרי ההגנה. דברים שאין בהם לא עזוז ולא כוח. חובתנו ההלכתית לבוא ולגאול את המדוכאים".

מחבלי חמאס

מחבלי חמאס צילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב

עוד הוסיפו וכתבו כי "אנו כסמכות דתית עומדים לצד העם הפלשתיני המדוכא, ולא נסכים לאף פגיעה בהם, בין אם מהצד הישראלי או הפלשתיני, ואפילו מחמאס. העם הפלשתיני סבל ולא צריך להוסיף על סבלו יותר ממה שחווה" כך הוסיף ואמר אייתוללה בודיירי.

לדברי ג'קי חוגי, "פסק ההלכה נגד חמאס הוא הרחבה לפסקי הלכה קודמים שפרסמו הרשות לפסקי הלכה של איחוד האמירויות ומועצת גדולי החכמים של סעודיה (שני גופים רשמיים), שהכריזו על "האחים המוסלמים", על שלל שלוחותיהם, ארגון טרור".