"טיול שנתי שחורות" הנהגת ההורים הארצית: "נשים שאינן ראויות להיות חלק מצוותי החינוך"

סערת קבוצת הוואטסאפ שפתחו מורות בבית ספר בנתיבות נמשכת, ואחרי הגינוי של שר החינוך יואב קיש, מגיעה תגובת הנהגת ההורים: "מחריד לראות כי מי שאמורות להיות חפות מכל גזענות, דווקא הן מתנהלות באופן הגזעני והפוגעני ביותר"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 13/03/23 14:25 כ באדר התשפג

הנהגת ההורים הארצית: "נשים שאינן ראויות להיות חלק מצוותי החינוך"
תיעוד הקבוצה שפתחו המורות | , צילום: ערוץ הטלגרם "דניאל עמרם ללא צנזורה"

שר החינוך יואב קיש יצא אמש נחרצות נגד המורות מבית ספר בנתיבות, אשר במהלך טיול שנתי פתחו קבוצת וואטסאפ תחת השם "טיול שנתי שחורות". השר קיש הגיב בחומרה לדברים ואמר: "אין לי סובלנות למקרים כאלה במשמרת שלי". היום (ב') נמסרה תגובה נוקבת במיוחד של הנהגת ההורים הארצית.

"אלו לא נשות חינוך ואינן ראויות להיות חלק מצוותי החינוך הערכיים במדינתנו"

בהודעה נכתב כי הנהגת ההורים הארצית מגנה כל גזענות ובייחוד כאשר היא חלק ממערכת החינוך. "מחריד לראות כי מי שאמורות להיות אמונות על חינוך ילדינו, לשמש מקום המבטחים עבורם ואמורות להיות חפות מכל גזענות, דווקא הן אלו אשר בסופו של דבר מתנהלות באופן הגזעני והפוגעני ביותר כלפי התלמידות שלהן. אלו לא נשות חינוך ואינן ראויות להיות חלק מצוותי החינוך הערכיים במדינתנו".

בסיום הודעה כתבו כי בהנהגה מצפים ממשרד החינוך שאירוע זה לא יסתיים בנזיפה סתמית או כל אזהרה אחרת, "אלא בהרחקתן לאלתר של הפוגעות ממערכת החינוך".

נזכיר כי התקרית החמורה נחשפה על ידי הבלוגר דניאל עמרם. בצילומים מתוך הקבוצה ניתן לראות כי בקבוצה "טיול שנתי שחורות", צחקו מורות על תלמידותיהן ממוצא אתיופי. סרטון זה עורר סערה ברשתות, וגרר הודעה חריפה מצד התלמידות, וכן תגובות מצד פוליטיקאים שגיבו אותן.

הודעת התלמידות למורות |

הודעת התלמידות למורות | צילום: ערוץ הטלגרם "דניאל עמרם ללא צנזורה"