ראש עיריית חריש תומך בהריסת בית הכנסת: "נאלצנו לפרק את הקרוואן"

לאחר ניסיונות כושלים למצוא חלופה ולהגיע להסדר, המשטרה הרסה מבנה ארעי לא חוקי ששימש כבית כנסת בעיר חריש. ראש העיר: "אי אפשר לפעול בניגוד לחוק במשך חודשים ארוכים תוך סירוב מתמשך לכל הצעת פשרה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/03/23 13:06 כ באדר התשפג

ראש עיריית חריש תומך בהריסת בית הכנסת: "נאלצנו לפרק את הקרוואן"
פינוי בית כנסת בחריש, צילום: דוברות משטרה

משטרת ישראל סייעה הבוקר (ב') למימוש צו הריסה של מבנה לא חוקי בחריש המשמש כבית בית כנסת ארעי, לאחר שניסיונות למצוא חלופה מתאימה ולהגיע לפשרה לא צלחו. במהלך הפעילות הגיעו למקום עשרות בני ישיבה שניסו למנוע את ההריסה, ואחד מהם נעצר בגין הפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

"קדמו ניסיונות רבים להדברות מול מחזיקי המקום"

במסגרת אכיפה ממוקדת שתכליתה שמירה על בטחון הציבור והגברת נורמות הציות לחוק, הגיעו הבוקר כוחות משטרה יחד עם היחידה לאכיפת דיני התכנון ובנייה לחריש, לצורך מימוש צו הריסה שהוצא ע"י הועדה המקומית לתכנון ובניה. הצו הוצא למבנה יביל ארעי שנבנה במקום מלוחות פח באופן לא חוקי על קרקע ציבורית.

במשטרה אומרים כי לפעילות קדמו ניסיונות רבים להדברות מול מחזיקי המקום, במטרה להגיע לפשרה ולמצוא חלופות מתאימות, אך כולם נדחו ע"י מחזיקי המקום. עם הגעת הכוחות למקום, בוצע פינוי של תכולת בית הכנסת הכוללת ספרי התורה ותשמישי הקדושה בטרם בוצעה ההריסה, והועברו בצורה מכובדת לגורמי העירייה.

פינוי בית כנסת בחריש

פינוי בית כנסת בחריש צילום: דוברות משטרה

המשטרה: "שורה של פעולות אכיפה ממוקדות"

ממשטרת ישראל נמסר כי "הריסת המבנה היום מצטרפת לשורה של פעולות אכיפה ממוקדות ולהריסה שבוצעה מוקדם יותר בעיר עכו ואותן מבצעת משטרת ישראל בכל עת ובכל מקום, ליישום צווים שיפוטיים תוך שמירה על הסדר הציבורי, למען האזרח הנורמטיבי שומר החוק במדינה".

תגובת ראש עיריית חריש: "קראוון פיראטי"

"אי אפשר לפעול בניגוד לחוק במשך חודשים ארוכים ולהנחית קראוון באמצע העיר מבלי כל אישור לכך תוך סירוב מתמשך לכל הצעת פשרה", כך נמסר מטעם ראש עיריית חריש, יצחק קשת. "היום, לאחר חודשים של מאבק עיקש מצד מפירי חוק שדחו כל ניסיון להגיע להבנות עם העירייה, נאלצו המשטרה והוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה להרוס קרוואן פיראטי שהוצב בשכונת בצוותא ושימש אותם לבית כנסת". 

עוד נכתב כי, "העירייה מודעת לצרכים הרבים של כלל הקהילות בעיר, לרבות הקהילות הדתיות ופועלת ללא הפסקה כדי לספק מענה ראוי לכולם". ראש העיר הסביר: "הקצנו שני מבנים יבילים שמשמשים בתי כנסת למשך כל ימות השבוע, ובכל שבת אנו פותחים את בתי הספר כדי לקיים בהם מנייני תפילה, ומעל הכול - הליך הקצאת הקרקעות לטובת הקמת בתי כנסת לקהילות נמצא בעיצומו".

"לצערי, נאלצנו לפרק את המבנה רק לאחר שכל נסיונות הפשרה מצד העירייה עלו בתוהו. אין שום דבר משמח בצעד כזה. ההפך, זה פשוט מצער ומוטב שלא היינו מגיעים לכך" כך סיים קשת את דבריו.