בגלל שקע במדרכה: בלנית ירושלמית תפוצה בעשרות אלפי שקלים

בלנית תושבת ירושלים מעדה על שקע במדרכה בסמוך לגן המפלצת ושברה את רגלה, לאחר תביעה שהגישה לעיריית ירושלים שאחראית על תחזוקת המדרכות בעיר, פוצתה בעשרות אלפי שקלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/03/23 20:17 יט באדר התשפג

בגלל שקע במדרכה: בלנית ירושלמית תפוצה בעשרות אלפי שקלים
מקווה טהרה. ארכיון, צילום: Uri Lenz/FLASH90

בשל שקע במדרכה, תפוצה בעשרות אלפי שקלים: בלנית תושבת ירושלים בת 70, שנפלה במדרכה ליד "גן המפלצת", הגישה תביעה נגד עיריית ירושלים, שבמסגרתה הגיעו הצדדים לפשרה לפיה תפוצה בעשרות אלפי שקלים.

הבלנית התהלכה לפני כשנתיים ברחוב טהון בעיר בסמוך ל"גן המפלצת", נתקלה בשקע חבוי במדרכה  שנוצר בשל האבנים המשתלבות, איבדה את שיווי משקלה, והוטחה בעוצמה בקרקע. הבלנית פונתה מהמקום לטיפול בקופת חולים, שם התלוננה על כאבים עזים, נפיחות ומגבלה בתנועת כף רגלה השמאלית. בצילום רנטגן אותו עברה נמצא כי היא סובלת משבר בכף הרגל, ורגלה גובסה.

גן המפלצת

גן המפלצת צילום: Michal Fattal/Flash90.

הבלנית הגישה תביעה לפיצויים: "נעדרה לאורך תקופה מעבודתה כבלנית"

האישה פנתה לעורך דין, אשר הגיש בשמה תביעה לפיצויים נגד עיריית ירושלים, האחראית לטענתם על תחזוקת המדרכות בעיר. לדברי עורך הדין, מאז הנפילה ועד היום נאלצת התובעת להסתייע בהליכון, וממשיכה לסבול, חרף טיפולי הפיזיותרפיה אותם היא עוברת, מכאב מתמשך. על פי התביעה, עקב התאונה נזקקה האישה לעזרה ולסיוע. כתוצאה מפציעתה היא נעדרה לאורך תקופה מעבודתה כבלנית מקוואות, והדבר פגע בשכרה. בנוסף נגרמו לה הוצאות עבור טיפולים רפואיים ונסיעות.

עיריית ירושלים היא האחראית הבלעדית על נזקיה  של התובעת

לפי התביעה, עיריית ירושלים היא האחראית הבלעדית על נזקיה הגופניים של התובעת, בין היתר, מכיוון שלא תחזקה כראוי את המדרכה שבתחום שיפוטה, לא הציבה שלטי אזהרה, ולא דאגה לגדר את המפגע המסוכן, וכן אפשרה להולכי הרגל להשתמש במדרכה בה האבנים המשתלבות שקעו באדמה והוו מפגע למשתמשים בדרך.

כאמור, לאחרונה הגיעו הצדדים לפשרה לפיה תפוצה התובעת בכ-39 אלף שקלים. לדברי עו"ד בן-עמי שייצג את האישה, הפשרה התבססה על גילה המבוגר של התובעת ושכרה, וכן את העובדה המשמחת שחרף התאונה, שבה התובעת לעבודתה, ושכרה לא נפגע.