המרצה באוניברסיטה דיבר נגד הרפורמה - הסטודנט לא נשאר חייב

במהלך שיעור בנושא מיקרוביולוגיה בפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית המרצה התחיל לדבר נגד הרפורמה המשפטית - תלמידים נטשו את השיעור

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 12/03/23 16:01 יט באדר התשפג

המרצה באוניברסיטה דיבר נגד הרפורמה - הסטודנט לא נשאר חייב
לוין ורוטמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

תלמידי הפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית הופתעו היום (א') כששיעור בנושא וירוסים וחיידקים קיבל תפנית מפתיעה ועסק בנושאים אקטואליים, המרצה למיקרוביולוגיה החל לתקוף את הרפורמה המשפטית.

המרצה החל לדבר נגד הרפורמה שמקדמים רוטמן ולוין, זאת למרות הנחיות מפורשות של רקטור האוניברסיטה שלא לעסוק ברפורמה בשיעורים שאינם קשורים לנושאים משפטיים. מספר תלמידים נטשו את השיעור בזעם.

אחד התלמידים צעק על המרצה, "אני לא בעד הרפורמה ולא נגד אני רוצה שתדבר על מקרו ביולוגיה ולא על הרפורמה. זה לא קשור לשיעור". המרצה לא הסכים לעצור ואמר: "על פי המיקרובילוגיה, הרפורמה מסוכנת". 

מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה: "האוניברסיטה העברית מעודדת את חברות וחברי קהילת האוניברסיטה להיות מעורבים באופן חיובי ובונה בשיח הציבורי. אולם את זאת יש לעשות שלא במסגרת השיעורים, אלא במקרים בהם נושא הקורס רלוונטי לדיונים אלה. לא כך המצב בקורס המדובר, ואנו נחדד הנהלים".

פעילי ימין הפגינו: "רק עם תיקון מערכת המשפט תהיה פה דמוקרטיה"

מנגד, תנועת הריבונות הצטרפה היום למאבק למען הרפורמה המשפטית. עשרות מפעילי התנועה, הגיעו יחד עם ראשי תנועת הריבונות יהודית קצובר ונדיה מטר למפגן תמיכה ברפורמה המשפטית מול ישיבת הממשלה בירושלים. התנועה הצטרפה תנועת "קול ישראל" ויחזקו את פעילותה בתקופה הקרובה. 

במהלך המפגן הגיעו השרה אורית סטרוק וח"כ אוהד טל מהציונות הדתית לחזק את הפעילים ולהודות להם על מפגן התמיכה. יהודית קצובר מראשי תנועת ריבונות אמרה במקום: "באנו לחזק את הממשלה שתעביר את התיקונים הנדרשים במערכת המשפט. עד עכשיו הצבענו ימין וקיבלנו שמאל, רק עם תיקון מערכת המשפט יהיה פה דמוקרטיה אמיתית.