בשורה לתלמידים: משלחות הנוער לפולין חוזרות

אחרי המשבר שמנע את הנסיעות לפולין, נמצא פתרון ומשלחות בני הנוער והתלמידים חוזרות | נתניהו בירך: "את לקחי השואה אפשר ללמוד בהרבה דרכים, אבל אין טוב יותר ממראה עיניים. דע מאין באת ולאן אתה הולך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/03/23 20:14 יד באדר התשפג

בשורה לתלמידים: משלחות הנוער לפולין חוזרות
מסע בני נוער לפולין. ארכיון, צילום: פלאש 90. יוסי זליגר

אחרי הקיפאון הממושך ביחסים בין ישראל לפולין, ובהמשך למגעים ולסבב שיחות שהוביל ראש הממשלה נתניהו ביחד עם שר החוץ אלי כהן ושר החינוך יואב קיש, נמצא היום (ג') הפתרון למשבר שמנע את הגעתן של משלחות הנוער לפולין.

פעילות של נתניהו מול פולין

כזכור, לפני שלוש שנים הפסיקו משלחות הנוער להגיע לפולין, ובהמשך למגעים אותם הוביל ראש הממשלה נתניהו עם ממשלת פולין, נפסק קיפאון של כשנתיים ביחסים בין המדינות והוסכם בין הצדדים על החזרת משלחות הנוער הישראליות.

בהמשך לסבב שיחות בין המדינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מקבילו ולשיחה שקיים שר החוץ אלי כהן עם שר החוץ הפולני לפני כחודש, במסגרתה ביקש לקדם את הפתרון להחזרת המשלחות לפולין, הודיעו היום (ג') נציגי משרד החוץ הפולני כי פולין רואה בחיוב את חידוש הגעתן של משלחות הנוער לפולין ומכירה בחשיבותן להמשך קידום הקשרים בין המדינות.

"קיימת חשיבות רבה להנחלת זכרון השואה לתלמידי ישראל ולהעברת תכנים אלה, שהינם חלק בלתי נפרד ממורשתינו כעם היהודי

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך" "אחרי שנה מבוזבזת, אנחנו מחזירים את משלחות הנוער לפולין. את לקחי השואה אפשר ללמוד בהרבה דרכים, אבל אין טוב יותר ממראה עיניים. אני מברך על כך שהצלחנו להחזיר את משלחות התלמידות והתלמידים שלנו לפולין כדי ללמוד מקרוב על השואה הנוראה. דע מאין באת ולאן אתה הולך". 

שר החינוך יואב קיש הוסיף: "מכניסתי לתפקיד הצהרתי כי ההחלטה להחזיר את משלחות התלמידים לפולין עומדת בראש סדר העדיפויות ובקדימות. אני מברך על שיתוף הפעולה עם מקבילי שר החינוך הפולני ומודה לו על הנכונות להגיע להסכמים. קיימת חשיבות רבה להנחלת זכרון השואה לתלמידי ישראל ולהעברת תכנים אלה, שהינם חלק בלתי נפרד ממורשתינו כעם היהודי. משרד החינוך בהובלתי יפעל להחזרת המשלחות בהקדם האפשרי". 
 
שר החוץ אלי כהן: "להחזרת משלחות הנוער לפולין יש חשיבות גדולה בעיצוב הזהות הלאומית של בני ובנות הנוער, והיכרות עם ההיסטוריה של עם ישראל בכלל, ושימור זיכרון השואה בפרט. החזרת המשלחות הינה עדות נוספת להתחממות שחלה ביחסים בין המדינות בהובלת ראש הממשלה נתניהו, וכן הודות לעבודה מאומצת של משרד החוץ ומשרד החינוך".