האומץ לדבר על זה בעקבות כנס כיפה: המחווה המרגשת עבור מתמודדי הנפש

נציגי עמותת חסדי אנוש השתתפו בכנס כיפה שהציג את עולמם של מתמודדי הנפש בעולם הדתי, וביקשו גם להעלות את המודעות והחיבור לקהילה. במחווה מרגשת הם נרתמו, ויחד עם בוגרי ההוסטל, יצאו לחלק משלוחי מנות למתמודדים במרכזים לבריאות הנפש, "זכינו לשמוח ולשמח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/03/23 11:47 יג באדר התשפג

בעקבות כנס כיפה: המחווה המרגשת עבור מתמודדי הנפש
צילום: משלוחי מנות עבור מתמודדי הנפש

חודשיים חלפו מאז כנס כיפה שנערך תחת הכותרת, "האומץ לדבר על זה", והציג את עולמם של מתמודדי הנפש במגזר הדתי. מאות בני אדם שהגיעו אז למלון רמאדה בירושלים האזינו לרעיית נשיא המדינה, מיכל הרצוג, ולשרים איתמר בן גביר, עידית סילמן ואופיר סופר וסגנית השר מיכל וולדיגר. בכנס השתתפו גם מתמודדי הנפש עצמם, בני משפחות ופעילים חברתיים רבים. 

בעקבות הכנס, עמותת חסדי אנוש, שנציגיה השתתפו בו, ביצעה מחווה מרגשת וחילקה משלוחי מנות במרכזים לבריאות הנפש "כפר שאול" ו"הרצוג", תוך שירה וריקודים. העמותה, שפועלת לקדם שינוי וליצור הזדמנות חברתית שווה עבור אנשים המתמודדים עם מגבלה נפשית בקרב הציבור הדתי כדי לשלבם בתעסוקה ובקהילה, מפעילה מערך דיור שיקומי ביישוב הקהילתי מבוא חורון. בנוסף, העמותה מתפעלת דיורים מוגנים שפרוסים במבוא חורון חשמונאים ומערך של שיקום תעסוקתי הכולל מפעל מוגן מקדם תעסוקה. 

צילום: ללא

"בכנס כיפה נחשפנו לפעילות החשובה של קואליציית הארגונים הדתיים לקידום בריאות הנפש בניהולה של ורד מזומן-אביעד", מספר אביב משטרי מעמותת חסדי אנוש. "מכל העשיה המבורכת של הארגון, התחברנו לפעילות החברתית בתוך מרכזי בריאות הנפש, והחשיפה העלתה בנו את המודעות. הבנו שמעבר לעשרות מתמודדים שאנו מלווים יום יום במסע השיקום, ישנם מאות מטופלים יקרים במרכזי בריאות הנפש שזקוקים מהקהילה, מאיתנו, לחיבוק ויחס חם". 

כולם נרתמו לשמח את מתמודדי הנפש לכבוד פורים

בט"ו בשבט האחרון נציגי העמותה תרמו קערות יפות של משלוחי פירות עבור מטופלים במרכזי בריאות הנפש. יחד עם אביעד הולנדר, הם ערכו סדר ט"ו בשבט כהלכתו עם שירים וניגונים במרכז בריאות הנפש באר יעקב. "זכינו להתרגש פעמיים. גם מתוך נתינה ושמחה וגם יחד עם ששת הבחורים המתוקים מ'חסדי אנוש', שבעבר היו באותן מחלקות והפעם חזרו כדי לתת ולהעניק לאחרים". 

עם תחילת ראש חודש אדר היה ברור להם כי גם הפעם, לכבוד חג הפורים, כולם נרתמים לשמח את מתמודדי הנפש. באמצעות תרומות של מארזים ומוצרים מתוקים מלקוחות שעובדים עם מרכז התעסוקה של חסדי אנוש, וביחד עם המתמודדים, הם ארגנו 600 משלוחי מנות. נציגי העמותה הגיעו יחד עם בחורים מהוסטל 'חסדי אנוש', ויחד עם נגן הכינור אסף בן יאיר והגיטריסט אלון בן ישראל ביקרו במרכזים לבריאות הנפש. "זכינו לעבור בכל המחלקות של הרצוג וכפר שאול, לשיר, לרקוד לשמוח ולשמח, חילקנו את משלוחי המנות", משטרי מתרגש, "מקווה גם שנזכה לרתום עוד אנשים טובים להגיע ולהתייחס עם הרבה אהבה למטופלים היקרים שלצערנו החברה שכחה שהם קיימים".