מצב החירום בנתב"ג: המטוס נחת בשלום

צוותי מד"א הכוללים אופנועי חירום, אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ הגיעו לנתב"ג לאבטח רפואית את נחיתת המטוס. אל על הודיעה כי אין כל סכנה לבטיחות הנוסעים והצוות, ולאחר מספר דקות המטוס נחת בשלום

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/03/23 23:11 יא באדר התשפג

מצב החירום בנתב"ג: המטוס נחת בשלום
נתב"ג, הערב |, צילום: תיעוד מבצעי מד"א

מצב חירום 2 הוכרז הערב (ש') על טיסת LY091 שהמריאה מנתב"ג בשעה 21:47 לניו יורק. על המטוס מסוג בואינג 789 היו 230 בני אדם. צוותי החירום נערכו בנמל התעופה לקבל את המטוס וצוותי מד"א הכוללים אופנועי חירום, אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ הגיעו לנתב"ג לאבטחה רפואית. לאחר השעה 23:00 נחת המטוס בשלום.

כוח משטרה פעל לפתיחת הציר באיילון סמוך לפרשת דרכים בסיוע מכתזית ואיפשר למספר אמבולנסים לנוע דרומה לצורך היערכות החירום בנתב"ג.

מאל על נמסר: "טיסה 091  המריאה בשעה 22:05. עקב תקלת מדפים אחרי המראה, הטיסה תחזור לנחיתה בתל אביב בדקות הקרובות. לאחר ריקון דלק מעל הים, ובכדי להקטין את משקל הנחיתה, הטיסה תנחת במהירות גבוהה מעט מהרגיל, אך ללא כל סכנה לבטיחות הנוסעים והצוות".

חובשי "הצלה" משה אינדיג וניסן וואזנר, שהגיעו לנתב"ג, סיפרו: "מיד לאחר שהוכרז מצב חירום למטוס עם 230 נוסעים, מתנדבי הצלה יצאו עם אמבולנסים של מד"א ושל הצלה לנמל התעופה בכדי לסייע לכוחות מד"א עם אבטחת הנחיתה. בסייעתא דשמיא אף נוסע לא נזקק לטיפול רפואי. במקביל לאירוע בנתב"ג יצאו מתנדבים נוספים לתחנות מד"א השונות בכדי לאייש אמבולנסים נוספים ולתת מענה למקרי שגרה".