המפכ"ל: "לא נקבל מצב של חסימת עורקים ראשיים במדינת ישראל"

רנ"צ קובי שבתאי הגיע לחפ"ק תל אביב של המשטרה והתייחס לאירועי השבוע החולף, ולמחאה שנמשכת גם הערב: "לא נקבל תקיפת שוטרים. במצב כזה אין לי ספק שנפעיל את כל היכולות שמותנות לנו על פי חוק"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/03/23 19:27 יא באדר התשפג

המפכ"ל: "לא נקבל מצב של חסימת עורקים ראשיים במדינת ישראל"
המפכ"ל קובי שבתאי | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי, הגיע הערב (ש') לחפ"ק תל אביב, שם התייחס לאירועי השבוע החולף ונשא דברים בעד חשיבות חופש המחאה במדינה דמוקרטית. מנגד הדגיש כי משטרת ישראל לא תקבל מצב של ונדזליזם, חיסמת צירי תחבורה מרכזיים ואלימות נגד שוטרים.

"להנמיך את הלהבות"

המפכ"ל פתח והזכיר כי מדינת ישראל ספגה השבוע מספר אירועים חריגים שבמהלכם נפגעו גם אזרחים ושוטרים. המפכ"ל איחל החלמה מהירה לכולם. "אנחנו כמובן נתחקר את האירועים, נפיק את הלקחים ונתקדם הלאה". שבתאי הודה למאות המפקדים ואלפי השוטרים שפורסם בכל רחבי הארץ "על מנת לשמור על אזרחי מדינת ישראל ולאפשר להם את זכות המחאה, במקביל לכל הפעולות הנוספות שמשטרת ישראל עוסקת בהם".

בדבריו פנה לכלל הציבור, וקרא "להנמיך את הלהבות. המשטרה היא לא אויב של אף אחד. אנחנו מנסים לאפשר את זכות המחאה, את זכות הדמוקרטיה, בצורה חופשית ככל שניתן. גם פה אתם רואים היום את הפריסה של השוטרים. יש פה פוליגון אדיר לטובת המחאה גם כאן וגם בירושלים ובמקומות נוספים בארץ. אנחנו עושים כל שביכולתנו להגן על הציבור ולאפשר לו את זכות המחאה".

"נפעיל את כל היכולות שמותנות לנו על פי חוק"

"יחד עם זאת גם בזכות המחאה בדמוקרטיה יש גבולות, ובמסגרת זאת אנחנו מצפים מכולם לכבד אותם. אנחנו לא נקבל לא מצב של ונדליזם, לא מצב של חסימת עורקים ראשיים במדינת ישראל שישבשו את כל התנועה ובטוח - לא נקבל תקיפת שוטרים. במצב כזה אין לי ספק שאנחנו נפעיל את כל היכולות שמותרות לנו על פי חוק על מנת למנוע את זה ולהמשיך את מהלך החיים התקין. אנחנו לא האויבים שלכם ואנחנו מצפים שיכבדו את השוטרים בשטח".