דן חלוץ השווה את נתניהו להיטלר: "זה מאוד רלוונטי"

במהלך ראיון שנערך עמו ב"שבתרבות" בראשון לציון, תקף הרמטכ"ל לשעבר את ראש הממשלה: "נתניהו לא פטריוט ישראלי", וערך השוואה מקוממת: "גם היטלר אמר ב-1920 אבל הוא נהיה שליט רק ב-1933" | על שר המשפטים: "יריב לוין הוא רובוטריק"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/03/23 18:28 יא באדר התשפג

דן חלוץ השווה את נתניהו להיטלר: "זה מאוד רלוונטי"
דן חלוץ, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ מרבה להתראיין מאז החל שר המשפטים יריב לוין לקדם את הרפורמה שלו לתיקונים במערכת המשפט, ולעתים מציג אמירות שנויות במחלוקת. חלוץ התראיין היום (ש') ב"שבתרבות" בראשון לציון ומתח ביקורת קשה על ראש הממשלה בנימין נתניהו ועל הרפורמה.

"זו לא סרבנות"

חלוץ הסביר במהלך דבריו את האמירות האחרונות שלו: "הדברים שלי שאם המהפכה המשפטית תעבור אני לא אתייצב למלחמה הקפיצו את אלה שלא משרתים אז אני מציע שיקפצו כמה שהם רוצים. צריך להיות עיוור בשביל לא לראות את המסרים של אנשי מערכת הביטחון שמשרתים במילואים מעבירים: אנחנו לא נשרת במילואים תחת דיקטטורה. נקודה. הכאב אצלם הוא עצום, בין רצונם להמשיך לעשות את מה שמתבקש מהם לבין אי יכולתם לסמוך על מקבלי ההחלטות שהם לא ישלחו אותם למשימות שמשרתות אג'נדות של אנשים הזויים שנמצאים במערכת".

הרמטכ"ל לשעבר הסביר כי אין מדובר בסרבנות. "זו לא סרבנות. סרבנות היא במקום שבו ממשלה דמוקרטית החליטה החלטה פוליטית. לעומת זאת אם ממשלה דיקטטורית החליטה, אדם שמתגייס לשירות יכול לבחור. מחר בבוקר יצטרכו לטוס? יטוסו, כי בינתיים אין דיקטטורה. בינתיים".

עוד הוא אמר כי הוא לא הרגיש חרדה כה גדולה מאז מלחמת יום כיפורים: "אני לא ישן בלילות". 

חלוץ קרא לשרים גלנט, דיכטר וברקת "להתעורר ולהיות נאמנים לערכים שלאורם פיקדו על לוחמים. הם אנשים שברחו מהערכים שלהם בגלל אופורטוניזם פוליטי. כל אחד מהם חושב שהוא יהיה ראש ממשלה. הם חיים בעולם מקביל שמתעלם מהמציאות המתפתחת".

שר הבטחון גלנט ערך שיח עם הלוחמים

יואב גלנט | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

"ההתנהלות של נתניהו היום מוכיחה שהוא לא פטריוט ישראלי"

"נתניהו לא פטריוט ישראלי יותר", קבע חלוץ. "הוא ישראלי אבל מבחינתו שתלך המדינה. אשתו אמרה את זה ב-99 ומאז זה רק הלך ומעצים. גם היטלר אמר ב-1920 אבל הוא נהיה שליט רק ב-1933. מה זה קשור? אני לא משווה בינו לבינו אבל להגיד לי שמשהו נאמר ב-99 הוא לא רלוונטי? זה מאוד רלוונטי. כל ההתנהלות מוכיחה שזה מאוד רלוונטי. ההתנהלות של נתניהו היום מוכיחה שהוא לא פטריוט ישראלי".

הערב, שבוע תשיעי ברציפות, נמשכת המחאה נגד הרפורמה: "אנחנו נגביר את המחאה עד שנצליח לשכנע. אני לא מקנא בשוטרים וליבי צר על כל אירוע שבו הם נאלצים לפנות כוח. ואני מבין אותם, הם צריכים לפנות את כביש איילון ואנחנו רוצים לסגור את איילון. למה? דגל הממשלה הזו היה משילות. הם לא מושלים כשכבישים סגורים, כשהרכבות נוסעות והפקקים בעיצומם. ההפגנות יתעצמו עד שנגיע לחצי מליון או 750 אלף שעולים לירושלים וסוגרים אותה מכל הכיוונים. יש לנו יעד אחד: שהחקיקה תיעצר והממשלה תתעשת".

על השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, אמר: "בן גביר זה תינוק שנשבה בחנות צעצועים. מי זה האיש הזה?

על שר המשפטים יריב לוין, אמר: "יריב לוין הוא רובוטריק, אין לו שום מבע בפנים. הוא אומר שהוא מוכן לדבר אבל לא מוכן לעצור את התהליך.

יריב לוין |

יריב לוין | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

על חבר הכנסת צביקה פוגל ושר החינוך יואב קיש אמר: "לא כל אחד הצליח בכל הבחירות שלו בחיים. אני אחראי גם לכך שמירי רגב היא תת אלוף בצה"ל. לא כולנו הצלחנו בבחירת האנשים שעמדו לצידנו לאורך הדרך. צביקה פוגל צריך טיפול פסיכולוגי מאוד מסוים להוציא לו מהראש כל מיני מחשבות הזויות. מי שמסכים להיות במפלגה של בן גביר יש לו שריטה".

הליכוד: "אלה הסתות גלויות לרצח"

מהליכוד נמסר בתגובה לדברי חלוץ, גם כן בשבת: "דן חלוץ, שספסר במניותיו ערב מלחמת לבנון השנייה, מאשים בחוסר פטריוטיות את רה"מ נתניהו, אח שכול, לוחם ומפקד בסיירת מטכ"ל שנפצע במבצע סבנה לחילוץ בני ערובה. אחרי שרונן צור ותא"ל במיל' אסף אגמון השוו את רה"מ ורעייתו לזוג צ'אוצסקו, שהוצאו להרוג מול כיתת יורים, דן חלוץ ממשיך בקו ההסתה ההזוי והמסכון ומשווה את רה"מ נתניהו להיטלר. אלה הסתות גלויות לרצח.
לאן נעלמה מערכת אכיפת החוק?".