בשורה לחיילים: הכנסת אישרה בטרומית מימון מלא ללימודים אקדמיים

הצעת חוק "ממדים ללימודים" עברה בקריאה טרומית | יו"ר הקואליציה, אופיר כץ: "זו ממשלת ימין על מלא, אנחנו לא היינו צריכים את התנועה האסלאמית בשביל להעביר חוק למען חיילי צה"ל"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 01/03/23 12:59 ח באדר התשפג

בשורה לחיילים: הכנסת אישרה בטרומית מימון מלא ללימודים אקדמיים
צילום: Flash90

כמעט שנה לאחר הסערה בכנסת, הצעת החוק"מדים ללימודים" המעניקה 100% מימון לשכר לימוד במוסדות ההשכלה הגבוהה ללוחמים משוחררים עברה היום (ד') בקריאה טרומית. הצעת החוק תסייע ללוחמים המשוחררים משירות צבאי בהתמודדות עם עומס ההתחייבויות המוטלות עליהם, תגביר את בטחונו הכלכלי של החייל המשוחרר, תחזק מעמדו החברתי וכיוצא מזה תרומתו היצרנית לחברה הישראלית תגבר אף היא.

יו"ר הקואליציה אופיר כץ מסר כי זה מגיע להם- בזכות ולא בחסד. כל אמא שנשארת ערה בלילות ודואגת כשהבן שלה בפעילות בשכם, כל אבא שנוסע למחסום להביא לבת שלו אוכל לשבת, מגיע להם לראות את הילדים שלהם מסיימים תואר. זו ממשלת ימין על מלא, אנחנו לא היינו צריכים את התנועה האסלאמית בשביל להעביר חוק למען חיילי צה"ל. מודה לחברי השר יואב קיש על הבאת היוזמה והסיוע בקידומה, לשר הביטחון גלנט ולשר האוצר סמוטריץ׳ על התמיכה.

יו"ר הקואליציה אופיר כץ

יו"ר הקואליציה אופיר כץ צילום: דוברות הכנסת

מהומה בכנסת: הוועדה אישרה - בג"ץ לא יוכל לפסול חוקים

בתוך כך, ועדת החוקה, חוק ומשפט בראשות של חבר הכנסת רוטמן, אישרה היום (ד') את הצעת החוק בעניין צמצום הביקורת שיפוטית של בית המשפט העליון על החקיקה ואת חוק פסקת ההתגברות. ההצעה אושרה ברוב של 9 חברי ועדה ללא מתנגדים, לאחר שהאופוזיציה החליטה להחרים את ההצבעה.

9 ח"כים תמכו: היו"ר ח"כ שמחה רוטמן והח"כים טלי גוטליב, משה סעדה, אריאל קלנר, חנוך מלביצקי, ארז מלול, יוני מישרקי, יצחק פינדרוס ויצחק קרויזר. במהלך הדיון חברי הכנסת מהאופוזיציה צעקו לעבר יו"ר הועדה, שמחה רוטמן. חבר הכנסת סימון דוידסון מיש עתיד, קרע את החוק של הרפורמה המשפטית וצועק לעבר רוטמן: "אתה שקרן", והוצא על ידי הסדרנים מהדיון.