פיצוץ בקואליציה: השר החרדי החליט להתפטר

שר ירושלים והמקומות הקדושים מאיר פרוש החליט להתפטר מתפקידו כממונה על ההילולא במירון בעקבות קשיים בקבלת סמכויות מול יתר השותפים בקואליציה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 28/02/23 16:07 ז באדר התשפג

פיצוץ בקואליציה: השר החרדי החליט להתפטר
השר מאיר פרוש, צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

לא רגוע בקואליציית נתניהו, אחרי המהלך של סגן השר חבר הכנסת אבי מעוז, גם השר מאיר פרוש מתפטר מתפקידו כממונה על ההילולא במירון. זאת בעקבות מחלוקות קשות עם השותפים בקואליציה על הסמכויות שלו. פרוש צפוי להישאר שר ירושלים.

פרוש זועם: "מנסים לכפות עלי"

במכתב ששיגר השר פרוש לנתניהו כתב:  "מלבד העובדה שמנסים לכפות עלי לקבל מפיק שנבחר ללא ידיעתי, נוסף כעת אבסורד נוסף בהודעה שניתנה לנו שאינה משתמעת לשתי פנים, לפיה המפיק וכלל ההתקשרויות יהיו כפופים למרכז למקומות הקדושים ולא אלי כשר הממונה על אירועי הילולת מירון.

"במצב דברים שכזה, שבו מוטלת עלי אחריות ללא סמכויות, ושבו הסמכויות מפוצלות ביני לבין המרכז הארצי למקומות הקדושים ולמשרד לשירותי דת, והמרכז הארצי מתנגד בתוקף להוצאת כלל הסמכויות והתפקידים הנוגעים לניהול ההילולא מידיו, מובן כי לא אוכל למלא את תפקידי ולממש את האחריות שהפקידה בידיי הממשלה.

אשר על כן, ובנסיבות שבהן המפיק של ההילולא אינו כפוף אלי ואף חברת הבקרה עליו אינה כפופה אלי, אני מודיע בזאת כי אין ביכולתי לקיים את השליחות שהוטלה עליי בישיבת הממשלה לכהן כשר הממונה לניהול ההילולא השנה".