חשד גבוה למקרה של פוליו בעיר הצפונית

במשרד הבריאות אומרים כי קיים חשד גבוה למקרה של פוליו  בילד בן 8 מאזור צפת שלא חוסן נגד פוליו: "משרד הבריאות ימשיך בניטור ויעדכן בממצאים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/23 21:04 ו באדר התשפג

חשד גבוה למקרה של פוליו בעיר הצפונית
חיסון פוליו, ארכיון | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חשד לפוליו בצפת. חשד גבוה למקרה של פוליו (שיתוק ילדים) בילד בן 8 מאזור צפת שלא חוסן נגד פוליו במסגרת חיסוני השגרה. הילד הגיע עם חולשת גפיים לבית החולים ולאחר בירור במעבדה הלאומית לנגיפים נמצאה הדגימה חיובית לנגיף הפוליו. 

לשכת הבריאות המחוזית תפתח בחקירה אפידמיולוגית ותיצור קשר עם מגעים הדוקים של הילד כדי לתת הנחיות ספציפיות. בהתאם לממצאי החקירה יוחלט על המלצות נוספות. בהודעת המשרד נכתב: "משרד הבריאות ימשיך בניטור ויעדכן בממצאים". 

במשרד הבריאות אומרים הערב כי יש כ-150,000 ילדים לא מחוסנים בישראל וישנה עדות להמשך קיום פוליו בביוב בישובים רבים. משרד הבריאות מזכיר כי הדרך העיקרית להגן על הילדים מפני שיתוק היא באמצעות חיסון פוליו מומת. כדי למנוע העברה של הנגיף יש חשיבות  לשמור על היגיינת ידיים. 

פוליו הינו נגיף שגורם לשיתוק ילדים, שמוגר ממדינות רבות בעולם בזכות חיסונים יעילים ובטוחים המוכרים עשרות שנים. אף ילד במדינת ישראל בשנת 2023  לא צריך לסבול משיתוק ילדים. ילד מחוסן הוא ילד מוגן.