גלנט בזירת הפיגוע בחווארה: "צפויים ימים קשים"

בעקבות הפיגוע והעימותים, שר הביטחון הגיע לחווארה הזהיר כי צפויים ימים קשים וקרא לא לקחת את החוק לידיים: "מבקש מאזרחי ישראל בכל המקומות להמשיך לסמוך על צה"ל"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 27/02/23 11:31 ו באדר התשפג

גלנט בזירת הפיגוע בחווארה: "צפויים ימים קשים"
צילום: Erik Marmor/Flash90

פיגוע רצחני שאירע אתמול (א') בשעות הצהריים גבה את חייהם של שני צעירים, הלל-מנחם ויגל-יעקב יניב הי"ד מהיישוב הר ברכה שבשומרון. כמה שעות לאחר מכן, עשרות תושבי האזור הפגינו במהלך הלילה בחווארה ודרשו מהממשלה לפעול בתקיפות נגד הטרור והתפתחו עימותים בין יהודים לערבים. 

גלנט:  "אנחנו צפויים לימים מורכבים, אולי אפילו ימים קשים"

בתוך כך, שר הביטחון, יואב גלנט, הגיע לזירת הפיגוע בחווארה ואמר כי "אנחנו צפויים לימים מורכבים, אולי אפילו ימים קשים. זה יכול להיות ביו"ש, בגזרת ירושלים או בגזרת עזה. נתתי הנחיות ברורות לצה"ל, לשב"כ ולכוחות מג"ב. אנחנו בהיערכות מלאה נגד כל האיומים, גם בהגברת הפעילות בשטח ותוספת כוחות, וגם במרכיבי ההגנה על היישובים והצירים".

צילום: Erik Marmor/Flash90

"אני קורא מפה לכולם - לא לקחת את החוק לידיים, סמכו על צה"ל"

שר הביטחון התייחס לעימותים שהתפתחו בין יהודים לערבים וחווארה ואמר כי "אני קורא מפה לכולם - לא לקחת את החוק לידיים, סמכו על צה"ל. דווקא בבוקר כזה אני מבקש מאזרחי ישראל בכל המקומות להמשיך לסמוך על צה"ל וכוחות הביטחון ולתת להם לעבוד".

גלנט התייחס להמשך המצוד אחר המחבלים ואמר כי "המאמצים כעת מתמקדים בלכידת המחבלים, חיים או מתים. שמרו על הסדר ואפשרו לכוחות הביטחון להתרכז בהגנה מפני טרור ובמצוד אחרי המחבלים. אנחנו מתגברים כרגע כוחות באיו"ש להגנה על הצירים והישובים ונערכים לסייע למשטרת ישראל במשימות האבטחה במרחב ירושלים".