טקס סיום קורס קצינים הנשיא הרצוג: "צבא העם הממלכתי חייב להישאר מעל לכל מחלוקת"

נשיא המדינה נשא דברים בטקס סיום קורס הקצינים הקרביים ביבשה. נאומו התייחס כולו למצב בחברה הישראלית בעקבות המחלוקות על התיקונים במערכת המשפט: "עושה כמיטב יכולתי כדי להגיע להסכמות רחבות שימנעו קרע"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/02/23 16:45 ב באדר התשפג

הנשיא הרצוג: "צבא העם הממלכתי חייב להישאר מעל לכל מחלוקת"
הנשיא יצחק הרצוג | , צילום: דוברות בית הנשיא

טקס סיום קורס הקצינים הקרביים ביבשה נערך היום (ה') במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג ובהשתתפות ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי. הטקס התקיים במחנה "לסקוב", בית הספר לקצינים (בה"ד 1) ונשיא המדינה התייחס בנאומו לרפורמה במערכת המשפט ולמחאות הרבות נגדה, ולקריאות הקיצוניות שנשמעות. 

"אסור לנו לוותר על הממלכתיות שלנו"

הרצוג פתח והתייחס לצבא הגנה לישראל, "צבא העם הממלכתי שחייב להישאר מעל לכל מחלוקת", אמר הנשיא - "הוא המקום המובהק ביותר לקיומו של השילוב הממלכתי הזה -  בין המדינה כישות מוסדית וכסיפור משותף, לבין הפסיפס החברתי יוצא-הדופן; שאנחנו רואים, פה, כאן, לנגד עינינו. אני רוצה להגיד לכם שהאחדות הזו - שמתקיימת מתחת לאלונקה, אחדות שבה כולם נושאים יחד באחריות להמשיך יחד - היא גם זן שדרושה לנו כמדינה, היום יותר מתמיד".

הנשיא פנה לקצינים: "אתם פניה היפות של החברה, אתם אלו שמוכיחים לכולנו יום יום: כיצד צריך לשאת את האלונקה, מה הם האיומים טמונים במשיכה שלה לצד זה או אחר, איזו סכנה יש בעזיבה של האלונקה, או בדחיקה של מישהו החוצה; ומדוע חשוב לעשות הכול – כדי שהאלונקה הזאת לא תישמט מידינו. אני יודע ואני שומע מכם שאתם מודעים למקום המיוחד ששמור לכם, ששמור לצבא הגנה לישראל, לצה"ל כולו, כדבק שמחבר בין כלל חלקי החברה, ובה בעת גם מעביר מסר חד-משמעי לאויבינו: אפילו בשעה של מחלוקת מטלטלת – את ה-יחד הישראלי לא ניתן לשבור. אני אחזור כאן על מה שאמרתי לפני שבועיים בבית הנשיא, לצוות לוחמים מחטיבת גולני שנכנס ללב של רבים מאיתנו: אסור לנו להפיל את האלונקה! ואני מוסיף – אסור לנו לוותר על הממלכתיות שלנו".

"עושה כמיטב יכולתי כדי להגיע להסכמות רחבות שימנעו קרע"

בסיום דבריו אמר הנשיא כי הוא ממשיך ועושה כמיטב יכולתו כיד להגיע להידברות בין תומכי ומתנגדי הרפורמה: "אתם ההשראה שלי בימים אלה שאני עושה כמיטב יכולתי, יום ולילה, מתוקף תפקידי כדי להגיע להסכמות רחבות שימנעו קרע נורא בתוכנו וישמרו על מדינתנו כמדינה יהודית ודמוקרטית, ברוח ערכי מגילת העצמאות המקפידה על שלטון חוק מכל משמר ועל זכויות האדם והמיעוטים".