פרסום ראשון המהלך של אלקין שיביך את סמוטריץ' ובן גביר

חבר הכנסת זאב אלקין ממפלגת המחנה הממלכתי הגיש הצעת חוק להחיל ריבונות בבקעת הירדן באופן מידי, מה שיעורר מבוכה בממשלת הימין שצפויה לפסול את החוק

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 22/02/23 19:28 א באדר התשפג

המהלך של אלקין שיביך את סמוטריץ' ובן גביר
אלקין וסער, צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

אומנם האופוזיציה בנויה ברובה ממפלגות שמאל מרכז, אבל עדיין ניתן למצוא בה מספר חברי כנסת ימנים, אחד מהם הוא חבר הכנסת זאב אלקין ממפלגת המחנה הממלכתי, שהחליט על צעד חדש שיביך את קואליציית הימין. 

אלקין הגיש השבוע הצעת חוק להחיל ריבונות בבקעת הירדן באופן מידי, אבל סמוטריץ' בן גביר ונתניהו צפויים להורות לחברי הכנסת שלהם להצביע נגד החוק. במיוחד לאור העובדה שבמשך שנים חברי כנסת ממפלגות הימין הציעו הצעת חוק דומה.

"הגיעה העת להחיל את הריבונות"

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב, "עוד נכתב בהבבקעת הירדן חיים כיום אלפי אזרחי מדינת ישראל, שהדין הישראלי אינו חל עליהם במלואו ובכלל זה על היישובים שבהם הם חיים. כמו-כן, היות שבאזורים אלו לא חל החוק הישראלי האזרחי, גם מערכות המשפט שפועלות בהם, הינן בתי הדין הצבאיים. דבר זה, יוצר קושי ומורכבות בתחומי חיים שונים, הן בצד הזכויות שנגרעות מהם והן בצד החובות שהם לא חייבים בהן. מדובר במציאות בלתי קבילה, הפוגעת  בכבודם של תושבי "האזור" הישראלים, ומפלה אותם אל מול שאר אזרחי המדינה.



לכן הגיעה העת להחיל את הריבונות על אזורים אלה, הכוללים את כל יישובי בקעת הירדן והמועצה האזורית מגילות, בהם היישובים: כוכב השחר, רימונים, מעלה מכמש, מצפה חגית, נוה ארז, נופי פרת, ענתות, כפר אדומים, מצפה יריחו ומגדלים, לרבות אזורי המסחר והתעשייה, האתרים הארכיאולוגים והכבישים, בשטחי C".