עוד פינוי ביו"ש: צווי הריסה הוטלו על תשעה בתים בהתיישבות

בצל המתיחות בין השרים סמוטריץ' וגלנט על סמכויות המנהל האזרחי, הטילו היום פקחי המנהל תשעה צווי הריסה לבתים ביהודה ושומרון | דני דנון מוחה: "אסור שתהיה אכיפה רק כלפי יהודים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/02/23 16:15 ל בשבט התשפג

עוד פינוי ביו"ש: צווי הריסה הוטלו על תשעה בתים בהתיישבות
יישוב ביהודה ושומרון, ארכיון, צילום: Sraya Diamant/Flash90

העימות הבא בממשלה? כוחות של המנהל האזרחי הגיעו היום (ג') ליישוב גבעת רונן והטילו צווי הריסה לתשעה בתים ביישוב, כך מדווח העיתונאי חנן גרינווד ב"ישראל היום". הדברים מגיעים ברקע העימות על הסמכויות האזרחיות ביו"ש בין השרים גלנט וסמוטריץ'. בשבוע שעבר לאחר פינוי הכרם בשילה התעוררה סערה בממשלה כאשר השרים סמוטריץ' ובן גביר האשימו את השר גלנט במהלך.

כוחות הביטחון בעת פינוי הכרם

כוחות הביטחון בעת פינוי הכרם צילום: ללא

"אין לגיטימציה לפנות אף ישוב יהודי ביו"ש"

כאמור, הבוקר הגיעו פקחי המנהל האזרחי ליישוב גבעת רונן והטילו צווי הריסה על תשעה מהבתים ביישוב. היישוב, אשר נמנה על ההתיישבות הצעירה, מונה כ- 40 משפחות והתושבים טוענים כי מדובר במספר צווים גדול ביחס לרגיל. "ישנם בתים שבהם מעולם לא הונח צו אחד והפעם הונחו צווים בהיקף גדול. גם הכוחות הגיעו בכמות גדולה מהרגיל" אמרו תושבים ל"ישראל היום".

דני דנון

דני דנון צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מי שתקף את ההחלטה הוא חבר הכנסת דני דנון, שמרבה לאתגר את הממשלה בנושאי ההתיישבות. בציוץ בטוויטר כתב דנון: "אין לגיטימציה לפנות אף ישוב יהודי ביו"ש כל עוד לא מפנים את חאן אל אחמר. חוק זה חוק. אסור שתהיה אכיפה רק כלפי יהודים".

ישראל לא תסדיר עוד יישובים ביו"ש

אתמול, הודיעו בלשכתו של ראש הממשלה, כי הממשלה לא תסדיר עוד יישובים ביו"ש לאחר הסדרת תשעת היישובים מוקדם יותר החודש, זאת לאחר סיכום עם האמריקאים. בהודעה שהוציאה לשכת נתניהו הם הוסיפו כי "ישראל לא התחייבה להפסיק הריסות מבנים בלתי חוקיים בשטחי C". 

ההודעה הגיעה על רקע דברי הגינוי של שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן: "אנו מוטרדים מאוד מההחלטה של ישראל אתמול לקדם על פי קרוב ל-10,000 יחידות התיישבות ולהתחיל בתהליך להפיכה לחוקית של תשעה מאחזים בגדה המערבית שבעבר היו בלתי חוקיים על פי החוק הישראלי", אמר בלינקן, "כמו ממשלים קודמים, דמוקרטים ורפובליקנים, אנו מתנגדים בתוקף לצעדים חד צדדיים, שמחריפים את המתיחות ומערערים את הסיכויים לפתרון שתי מדינות במשא ומתן".

גבעת רונן (סנה יעקב) הוא מאחז הסמוך ליישוב הר ברכה. הוקם בטבת התשנ"ט כקילומטר וחצי מדרום ליישוב על ידי רונן ערוסי. המקום נקרא על שם יעקב פרג, תושב הר ברכה שנרצח במקום עשר שנים קודם לכן.