נתניהו פנה לנסראללה: "אל תבנה על מלחמת אחים, לא יקרה"

מזכ"ל חיזבאללה התייחס בימים האחרונים לוויכוח הציבורי של מלווה את הרפורמה המשפטית, והזכיר דברי בכירים ישראלים על האפשרות למלחמת אחים. ראש הממשלה השיב לו: "זה לא יקרה משום שאנחנו באמת אחים. שמח לאכזב את אויבינו"

אלעד הומינר עמיאל ירחי אלעד הומינר ועמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/02/23 11:43 כח בשבט התשפג

נתניהו פנה לנסראללה: "אל תבנה על מלחמת אחים, לא יקרה"
בנימין נתניהו | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הדיונים והוויכוחים בישראל על הרפורמה במערכת המשפט, כולל אמירות מסיתות ושנויות במחלוקת של בכירים ישראלים, הגיעו ביום חמישי האחרון לנאומו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. "בפעם הראשונה בתולדות ישראל הם מדברים על כך שמלחמת אזרחים הולכת וקרבה. הם מדברים על זה שאין פתרון לאתגרים החדשים מצד ממשלת נתניהו אלא בשפיכות דמים. מפקד חיל האוויר לשעבר איים לרצוח את נתניהו", אמר נסראללה. לדבריו התייחס הבוקר (א') ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה השבועית.

"אנחנו תמיד זוכרים שנלחמנו שכם אל שכם כדי לבנות את ארצנו"

"שמעתי את דבריו של החיזבאללה, שלוחת איראן בלבנון. שמעתי את דבריו של נסראללה שדיבר על ההפגנות נגד הממשלה ואמר בסיפוק: 'מלחמת אזרחים בישראל מתקרבת'. ובכן, אני אומר לנסראללה: אל תבנה על מלחמת אחים. זה לא יקרה. וזה לא יקרה משום שאנחנו באמת אחים. זה לא יקרה כי מה שנסראללה לא מבין שאנחנו חיים בדמוקרטיה. בדמוקרטיה יש חילוקי דעות, יש ויכוחים, יש לפעמים הסכמות, וכשצריך יש הכרעות. זה לא יקרה ולא תהיה מלחמת אחים כי אנחנו תמיד זוכרים שנלחמנו שכם אל שכם כדי להגן על מדינתנו ולבנות את ארצנו. אני שמח לאכזב את אויבינו וגם להרגיע את ידידינו: ישראל הייתה ותישאר דמוקרטיה חזקה ותוססת, עצמאית".

נתניהו המשיך ואמר כי דווקא על רקע הציפיות של אויבנו, ציפיות החורבן ושפיכות הדמים שבהם, "צריך להפסיק לדבר על דם ברחובות, צריך להוריד את גובה הלהבות, צריך להרגיע את הרוחות. זאת הקריאה הברורה שאני קורא מכאן, ואני מצפה מכל מנהיגי הציבור לומר דברים ברורים אלה. זה מה שהציבור הישראלי מצפה מאיתנו, וזה המסר הברור שאנחנו צריכים לשלוח לאויבינו".

"בראש הצוות יעמוד השר לביטחון לאומי"

קודם לכן אמר נתניהו כי מדינת ישראל נאבקת בשתי חזיתות עיקריות: חזית הטרור, והחזית האיראנית. נתניהו אמר כי סיכם בסוף השבוע עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, על הקמת צוות משימה מיוחד כדי להילחם נגד המסיתים למעשי רצח נגד ראשי המדינה. "בראש הצוות יעמוד השר לביטחון לאומי", הודיע נתניהו. "הוא יקבל תגבור של חוקרים, שוטרים ופרקליטים, וזאת בתיאום מלא עם משרד המשפטים, ובהשתתפות גורמים מהשב"כ, צה"ל ומטה הסייבר הלאומי".
 
על החזית האיראנית אמר: "המאמצים שלנו אינם פוסקים מסיבה פשוטה, כי מעשי התוקפנות של איראן אינם פוסקים. בשבוע שעבר איראן תקפה שוב מכלית נפט במפרץ הפרסי ופגעה בחופש השיט הבינלאומי. אתמול איראן תקפה בסיס אמריקני בסוריה. איראן ממשיכה לשלוח נשק קטלני שפוגע בהמוני אזרחים חפים מפשע הרחק מגבולותיה. איראן מנסה לפגוע בלי הרף במדינת ישראל ובאזרחיה באשר הם במקומות שונים בעולם. ההתקפות של איראן לא ירפו את ידינו. לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני, ולא נאפשר לה להתבסס בגבולנו הצפוני. אנחנו עושים הכל ונעשה הכל כדי להגן על אזרחנו".