אחרי העימות הסוער: הפשרה בין סמוטריץ' לגלנט במשרד הביטחון

על פי מתווה הפשרה המסתמן לחלוקת הסמכויות במשרד הביטחון, ראש הממשלה, בנימין נתניהו יכריע בפינוי יישובים, וסמוטריץ' יקבל סמכויות בסוגיות אזרחיות

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 18/02/23 19:55 כז בשבט התשפג

אחרי העימות הסוער: הפשרה בין סמוטריץ' לגלנט במשרד הביטחון
גלנט וסמוטריץ' | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעקבות פינוי הכרם בשילה ביום רביעי האחרון, שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' תקף את השר הביטחון, יואב גלנט וטען כי הוא מפר את ההסכם הקואליציוני בין מפלגתו לליכוד. "התכחשותו של שר הביטחון גלנט להסכם החד משמעי וגרירת הרגליים של ראש הממשלה בעניין אינם מקובלים ולא ניתן להם להימשך", אמר סמוטריץ'.

על פי דיווח של כתב כאן חדשות, יערה שפירא, מסתמן כי הושג מתווה פשרה בין גלנט לסמוטריץ' לחלוקת הסמכויות במשרד הביטחון. על פי הדיווח, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יכריע בסוגיות שקשורות לפינוי יישובים וסמוטריץ' יקבל סמכויות שבתחומי האחריות של המנהל האזרחי כמו אישורי בנייה בשטחי C, תשתיות ואיכות הסביבה.

כוחות הביטחון בעת פינוי הכרם

כוחות הביטחון בעת פינוי הכרם צילום: ללא

סמוטריץ במתקפה על גלנט: "אם יש לו בעיה שיתפטר, בליכוד ישמחו"

כאמור, ביום רביעי האחרון, סמוטריץ' תקף בחריפות את גלנט בעקבות פינוי הכרם בשילה. בציוץ בטוויטר כתב סמוטריץ' כי "עקירת הכרם בעמק שילה היא עוול זועק לשמים שאפשר וצריך היה למנוע. עוול ארוך שנים של המנהל האזרחי ושל בג"ץ" ממשיך סמוטריץ ומוסיף "בדיוק כדי להפסיק את הרדיפה ארוכת השנים ואת ההתעמרות המפלה הזו נגד המתיישבים דרשנו וקיבלנו בהסכם הקואליציוני את האחריות על המנהל האזרחי ועל החיים האזרחיים ביהודה ושומרון".

עוד הוסיף ואמר כי "התכחשותו של שר הביטחון גלנט להסכם החד משמעי וגרירת הרגליים של ראש הממשלה בעניין אינם מקובלים ולא ניתן להם להימשך. מדובר בסעיף שלכולם היה ברור שהוא מרכזי בהסכם שלנו והבסיס לקיומה של קואליציה הוא קיום ההסכמים הקואליציוניים. אני דורש מרה"מ להעביר לידי את הסמכויות לאלתר". הוא מסיים: "אם לגלנט יש עם זה בעיה הוא מוזמן לשים את המפתחות. אני משוכנע שיש רבים בליכוד ישמחו למלא את מקומו במשרד הביטחון".