יהודים סיימו שחרית ונורו ביציאה משני בתי כנסת בלוס אנג'לס

בהודעת המשטרה נכתב כי מדובר בגבר אסייתי מזוקן: "משטרת לוס אנג'לס מודעת לדאגה שהפשעים הללו עוררו בקהילה שמסביב" | אגודת ישראל של אמריקה: "מודאגים מאוד משני מקרי ירי רצופים שהביאו לנפגעים יהודים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/02/23 11:06 כו בשבט התשפג

יהודים סיימו שחרית ונורו ביציאה משני בתי כנסת בלוס אנג'לס
משטרת לוס אנגל'ס | , צילום: shutterstock

שני גברים יהודים אורתודוקסים נורו בעת שיצאו מבתי כנסת לאחר תפילת שחרית בשכונת פיקו-רוברטסון בלוס אנג'לס, כך מסרו הרשויות המקומיות. הבוקר (ו', שעון ישראל) הודיעה המשטרה המקומית כי עצרה חשוד ממוצא אסיאתי במעשה וכי הכיוון הוא לפשע על רקע אנטישמי.

אירוע הירי הראשון התרחש ביום רביעי בשעה 10 בבוקר ומצבו של בן הקהילה היהודית שנורה לא דווח. אירוע הירי השני התרחש יום למחרת בשעה 8:30 בבוקר, במרחק שני רחובות בלבד ממיקום אירוע הירי הראשון. על פי ה-"Jewish Journal", הקורבן שנורה נפגע בזרוע ומצבו יציב. 

בהודעת המשטרה נכתב כי מדובר ב"גבר אסייתי עם זקן שנוהג ברכב קומפקטי לבן". עוד נכתב: "משטרת לוס אנג'לס מודעת לדאגה שהפשעים הללו עוררו בקהילה שמסביב", נאמר בהודעה. "היינו בקשר הדוק עם מנהיגים דתיים כמו גם עם בעלי עניין אישיים וקהילתיים. בנוסף, אנו מקצים מחדש משאבים משטרתיים כדי לספק נוכחות מונעת בולטת מאוד באזור".

הדיווח ברשת KTLA5:

באגודת ישראל של אמריקה מסרו כי הם "מודאגים מאוד משני מקרי ירי רצופים שהביאו לנפגעים יהודים אורתודוקסים שעזבו את בתי הכנסת שלהם לאחר תפילת שחרית. אגודת ישראל סבורה שיש לחקור את התקריות הללו כפשעי שנאה עד שנדע אחרת. בינתיים אנחנו מבקשים מכל מוסדות לוס אנג'לס להיות ערניים במיוחד בימים הקרובים. אנו מתפללים להחלמה מלאה של קורבנות הירי".

ראש העיר קארן באס צייצה בטוויטר: "ההתקפות הללו נגד חברי הקהילה היהודית שלנו אינן מקובלות. המשרד שלי עוקב אחר התקריות האלה ואני עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם חברת מועצת העיר קייטי ירוסלבסקי, הנשיאה והמנכ"ל של הפדרציה היהודית של לוס אנג'לס, ומנהיגי קהילה אחרים כדי להבטיח שכל תושב ירגיש בטוח".