לראשונה בגוש דן: בית חייל עבור חיילים בודדים מהמגזר החרדי

לזכרו של רב טוראי שמואל אמויאל ז"ל מגבעתי: נחנך ברמת גן בית החייל לחיילים בודדים מהמגזר החרדי, "המקום הזה ישרת עשרות לוחמים שנמצאים בחזית ומוסרים את נפשם למען מדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/02/23 12:11 כה בשבט התשפג

לראשונה בגוש דן: בית חייל עבור חיילים בודדים מהמגזר החרדי
חנוכת בית החייל לחרדים, צילום: ללא

אמש (ד') נחנך בעיר רמת גן בשכונת רמת שקמה "בית החייל החרדי". בית זה אשר מופעל על ידי עמותת "נצח יהודה" מצטרף לארבע עשרה בתים נוספים הפזורים ברחבי הארץ והראשון מסוגו בגוש דן. באירוע חנוכת הבית השתתפו ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, רבני עמותת נצח יהודה, לוחמים ומפקדי גדוד "תומר" של חטיבת גבעתי וקהל רב.

בית החייל החדש יקרא על שמו של רב טוראי שמואל אמויאל ז"ל, לוחם בפלוגת "תומר" בחטיבת גבעתי. הבית הוקם כחלק ממערך בתי החייל החרדים אשר הוקמו על ידי עמותת "נצח יהודה" בהתאם לאורח חייהם הייחודי ובהתאם לתנאי הכשרות הנדרשים, הבית שנפתח צפוי לאכלס מעל 20 חיילים בודדים חרדים בכל זמן נתון.

טוראי שמואל אמויאל ז"ל

רב טוראי שמואל אמויאל ז"ל צילום: ללא

המקום הזה ישרת עשרות לוחמים שנמצאים בחזית ומוסרים את נפשם למען מדינת ישראל

כרמל שאמה הכהן, ראש עיריית רמת גן אמר, "כבוד גדול עבורנו להיות העיר הראשונה בגוש דן שפותחת דלתותיה בפני החיילים הבודדים החרדים. בימים של קיטוב ופירוד, הבית הזה מסמל את האחדות בעם במובן העמוק ביותר".

"אנו במסע הנצחה חדש וייחודי, בו אנו מנציחים בתים לחיילים בודדים על שם לוחמי הגבורה של נצח יהודה והמסלולים החרדים בצה"ל", אמר מנכ"ל עמותת 'נצח יהודה' רס"ן במיל' יוסי לוי, והוסיף: "המקום הזה ישרת עשרות לוחמים שנמצאים בחזית ומוסרים את נפשם למען מדינת ישראל. זה הזכות שלנו לתת להם בית, משפחה, חברה וחיבוק. המטרה שלנו היא שהלוחמים החרדים יוכלו לשרת את עם ישראל תוך שמירה מוקפדת על אורח חייהם".

1.	רועי ברזילי, סגן ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, ראש עיריית רמת גן, רוני בן חמו מנהל קשרי קהילה ב

 רועי ברזילי, סגן ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, ראש עיריית רמת גן, רוני בן חמו מנהל קשרי קהילה ב'נצח יהודה', הרב אהרן אוברמייסטר, הרב יצחק דויטש, אנאל אמויאל, אחות החלל ולוחמי צהל צילום: ללא