נגזר עונשו של צעיר שהתעלל בבת זוגו: "מסכת אלימות קשה"

תשע וחצי שנות מאסר לתושב ירושלים שהפעיל אלימות פיזית ומילולית קשה כנגד בת זוגו, "יש להתייחס בחומרה יתרה למקרי אלימות מצד בני זוג"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/02/23 11:35 כה בשבט התשפג

נגזר עונשו של צעיר שהתעלל בבת זוגו: "מסכת אלימות קשה"
אלימות במשפחה. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר על תושב העיר בן עשרים ושבע, מאסר בפועל למשך שמונה וחצי שנים, מאסר על תנאי ופיצוי כספי, בגין ביצוע עבירות אלימות חמורות נגד בת זוגו לשעבר. בנוסף הופעל עונש מאסר מותנה שהוטל על הנאשם בתיק קודם, כך שהוא ירצה סך הכל תשע וחצי שנות מאסר.

לאחר שנוהלו מספר מועדי הוכחות ונשמעה עדות נפגעת העבירה, הורשע הנאשם לפי הודאתו בכתב האישום, המתאר מסכת של מקרי אלימות קשים כלפי בת זוגו לשעבר שהתרחשו במשך מספר חודשים, בעיקר על רקע חשדות אובססיביים של הנאשם כי היא בגדה בו.

אילוסטרציה

אילוסטרציה צילום: shutterstock

איים ברצח, היכה באכזריות וגרם לנזק פיזי ונפשי חמור

הנאשם איים על בת זוגו לשעבר, אף תוך שימוש בסכין, ובין היתר אמר כי ירצח אותה. בנוסף התחקה אחר מעשיה באמצעות נטילת הפלאפון שלה וחדירה אליו, ובהזדמנויות רבות הכה אותה, והפעיל כלפיה אלימות פיזית קשה ביותר. במסגרת האירוע החמור שהביא לחשיפת הפגיעה, הוביל הנאשם את נפגעת העבירה בשעות הלילה למקום מבודד בחצר בית ספר, שם הכה אותה באכזריות במשך כשעה וחצי.

כתוצאה ממעשי הנאשם נגרמו למתלוננת חבלות רבות והיא נזקקה לטיפול רפואי. בשלב הטיעונים לעונש הדגישה פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד שמוליק ברזילי, את האכזריות הרבה במעשיו של  הנאשם והעובדה כי הוא ניצל את יחסי האמון בינו לבין המתלוננת וגרם לה לנזק פיזי ונפשי, וביקשה לגזור על הנאשם עונש מאסר משמעותי.

הפרקליטות טענה כי במסגרת המאבק בנגע האלימות נגד נשים יש להתייחס בחומרה יתרה למקרי אלימות מצד בני זוג, שכן פגיעה כזו מהווה בנוסף מעילה באמון ההדדי שניצב ביסוד מערכת היחסים.