מלחמה באירופה

לראשונה מאז פרוץ המלחמה: שר החוץ נחת באוקראינה

השר אלי כהן הגיע לביקור בקייב שבמהלכו ייפגש עם הנשיא זלנסקי ובכירים נוספים ויודיע על חזרת שגרירות ישראל באוקראינה לפעילות רציפה

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 16/02/23 08:28 כה בשבט התשפג

לראשונה מאז פרוץ המלחמה: שר החוץ נחת באוקראינה
צילום: שלומי אמסלם לע״מ משרד החוץ

שר החוץ אלי כהן נחת הבוקר (ה') בקייב  בירת אוקראינה, ביקור ראשון של בכיר ישראלי במדינה מאז החלה המלחמה בין אוקראינה לרוסיה לפני כשנה. במהלך הביקור צפוי השר כהן להיפגש עם נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, ועם שר החוץ האוקראיני, דמיטרו קולבה, ובכירים נוספים. בנוסף, השר כהן יסייר בבוצ'ה, באבי-יאר, יחדש באופן קבוע את פעילות שגרירות ישראל במדינה וייפגש עם אנשי הקהילה היהודית.

השר מסר כי "הגעתי היום לביקור ראשון של שר ישראלי בקייב מאז פרוץ הלחימה. בשנה האחרונה ישראל עמדה לצד העם האוקראיני ולצידה של אוקראינה. היום נניף את דגל ישראל בשגרירות ישראל בקייב אשר תחזור לפעילות רציפה במטרה לחזק את היחסים בין המדינות".

זלנסקי

זלנסקי צילום: shutterstock

ביקור הזדהות: השר אלי כהן נחת בטורקיה

נזכיר כי ביום שלישי האחרון, בעקבות רעידות האדמה העוצמתיות שפקדו את טורקיה בשבוע שעבר, שר החוץ אלי כהן קיים ביקור הזדהות בטורקיה ונפגש שר החוץ עם הנשיא, רג׳פ טאיפ ארדואן, ועם שר החוץ מבלוט צ׳בושולו. 

צילום: משרד הנשיאות של טורקיה

"הגעתי לטורקיה להביע סולידריות עם העם הטורקי. אפגש עם הנשיא ארדואן ועם שר החוץ צ׳בושולו, ואביע בפניו את תנחומי העם בישראל על האסון הקשה שפקד את טורקיה. ישראל עומדת לצד טורקיה בשעה קשה זו ותמשיך לסייע לה באמצעות פעילות כוחותינו ובציוד הומניטרי", כתב כהן.