בעלי הכרם בשילה: "אחרי שנתאבל היום, נקום בבוקר ונטע מחדש"

יום של אלימות בבנימין הסתיים לאחר פינויו של העץ האחרון מהכרם שבשילה. הבעלים, אמית בן אליהו סיפרה בכאב רב על תחושותיה, ואמרה: "העצים שילמו על אגו בין גלנט שרוצה להראות שהוא השולט - לבין סמוטריץ' שאמור לקבל את הסמכויות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/02/23 21:45 כד בשבט התשפג

בעלי הכרם בשילה: "אחרי שנתאבל היום, נקום בבוקר ונטע מחדש"
הכרם לפני שנהרס הבוקר | , צילום: ללא

מדינת ישראל סערה היום (ד') ולא בגלל חוק דרעי השני או הרפורמה במערכת המשפט. החל משעות הבוקר ועד לשעות הערב המוקדמות, נערך פינוי והרס כרם בשילה שבבנימין. פינוי הכרם שיושב על קרקע פרטית שנרכשה כדין, בוצע באלימות קשה של שוטרי מג"ב שתועדו על ידי האזרחים במקום. שלושה שוטרים הושעו מפעילות כפי שפרסמנו לראשונה. בעלי הכרם, אמית בן אליהו, רעייתו של חן, אמרה הערב ל"חדשות כיפה" כי הם לא מתכוונים לוותר. 

"מלחמות אגו בין גלנט שרוצה להראות שהוא השולט לבין סמוטריץ'"

"ביום כזה אני יכולה להגיד שקודם כל אנחנו באבל גדול, מה שאבד לנו אי אפשר להשיב", סיפרה אמית בכאב רב. "הדבר הנפשע הזה שנפסק אחרי שהעץ האחרון נעקר, זה היה מעט מדי ומאוחר מדי. יש פה תחושה מרה מאד". 

אמית המשיכה ואמרה: "אנחנו נותנים לעצמנו את היום הזה להתאבל, ולכאוב את כאבם של העצים שאין להם פה ושילמו מחיר של אגו של אנשי שררה, בצורה מיותרת לחלוטין - מלחמות אגו בין גלנט שרוצה להראות שהוא השולט לבין סמוטריץ' שאמור לקבל את הסמכויות האלה. התחושות הן תחושות מאוד קשות, ואחרי שאנחנו נתאבל היום, נקום מחר בבוקר, נחזור אל האדמה ונטע מחדש".

למשפחת בן אליהו יש 11 ילדים, והם יצאו בקמפיין מימון המונים בשל הקושי הכלכלי, ובשל הרצון לשוב ולטעת: "אנחנו משפחה ברוכת ילדים ברוך השם. השקענו כל דבר שהיה לנו כדי לבוא ולקומם באדמת ארץ ישראל חקלאות, וחקלאות שבאה מתוך הכרת תודה לאדמה הזאת. אנחנו מתפללים שהציבור ימשיך לעמוד ולתמוך בנו בדבר הזה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן