לאור המצב הביטחוני: הוקדם סיום קורס הקצינים של מג"ב

ארבעים קצינות וקציני מג"ב חדשים הצטרפו אתמול לשורות החיל. בטקס מרגש בנוכחות בכירים, דיבר המפכ"ל על המהלכים שהמשטרה מובילה יחד עם השר בן גביר לחיזוק הביטחון במדינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/02/23 11:18 כד בשבט התשפג

לאור המצב הביטחוני: הוקדם סיום קורס הקצינים של מג"ב
סיום קורס קצינים מג"ב, צילום: דוברות משטרה

בצל האובדן הגדול לחיל, עם הירצחו של אסיד סועאד, לוחם מג"ב, בפיגוע במחסום שועפט לפני כיומיים התקיים אתמול (ג') טקס סיום קורס הקצינים של משמר הגבול. בטקס נחשפו דרגות הקצונה לארבעים קצינים וקצינות חדשים. 

הטקס התקיים במרכז תרבות מגידו בקיבוץ עין השופט במעמד מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי ומפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, ובהשתתפות ראש אמ"ש, ניצב בועז גולדברג, ראש אגף ההדרכה, ניצב אבשלום פלד, מ"מ בית הספר החילי, תנ"צ מאיר אליהו, רע"ן מפקדים, סנ"צ מידד לביא, סגל הפיקוד הבכיר של מג"ב והמשטרה, מפקדים ולוחמים, משפחות, חברים ומכובדים נוספים. 

קורס קצינים מג"ב

קורס קצינים מג"ב צילום: דוברות המשטרה

ארבעים קצינים וקצינות חדשים הצטרפו לשורות המפקדים של מג"ב, מתוכם גויסו שלושה עשר קציני צה"ל בעבר לתכנית לבי"א - מסלול הכשרה מיוחד לבוגרי קורס קצינים בצה"ל. לאחר שנבחרו בקפידה עברו מסלול הכשרה של כשמונה חודשים הכולל בתוכו חודש הכנה לקורס הקצינים, קורס בבה"ד אחד וקורס השלמת קצינים בענף מפקדים בבית הספר החילי במג"ב. 

לאור המצב הביטחוני המתוח סיום הכשרת הקצינים הוקדם

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן הנחה להקדים במספר ימים את סיום ההכשרה וזאת לאור רצף האירועים בתקופה האחרונה והחל ממחר יובילו הקצינים לוחמים בגזרות השונות של משמר הגבול ברחבי המדינה. 

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי נשא דברים: "במעמד הזה הפכתם מלוחמים מן השורה - לקצינים להם סמכות ואחריות רבה בשירות אזרחי מדינת ישראל". המפכ"ל הסביר על המהלכים שהמשטרה מובילה בתקופה האחרונה, "הרפורמה שאותה אנו מתכוונים להוביל, יחד עם השר לביטחון לאומי, תכלול חיזוק כלל המערכים במשטרה, לצד הקמת משמר לאומי עוצמתי שייתן מענה לאירועים רב זירתיים בחירום ומענה לאזורי פשיעה חמים בשגרה".

סיום קורס קצינים מג"ב

סיום קורס קצינים מג"ב צילום: דוברות המשטרה

מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן בירך את הקצינים החדשים והזכיר להם את המורשת של החיל, "הקצינים שסיימו היום את הכשרתם מצטרפים לשדרת הקצונה ומחויבים להיות ממשיכי המורשת והמסורת של שדרת הפיקוד במשמר הגבול- מורשת של ממלכתיות, אומץ לב, גבורה, מקצוענות וערכיות, מסורת לשמירה על דמותו הערכית של החיל שהוא בית חים מקצועי ואוהב".

סיום קורס קצינים מג"ב

סיום קורס קצינים מג"ב צילום: דוברות המשטרה

סיום קורס קצינים מג"ב

סיום קורס קצינים מג"ב צילום: דוברות המשטרה