נדחתה בקשת הערעור: התעלל בחרדי בעל צרכים מיוחדים ולא הביע חרטה

פרשת ההתעללות המזעזעת בחרדי עם צרכים מיוחדים: לאחר מספר חודשים בכלא, בית המשפט דחה את ערעורו של הנאשם "התחמק מחרטה על מעשיו והאשים אחרים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/23 13:46 כג בשבט התשפג

נדחתה בקשת הערעור: התעלל בחרדי בעל צרכים מיוחדים ולא הביע חרטה
סניף של שופרסל. ארכיון, צילום: Yossi Aloni/Flash90

בהמשך לפרשת התקיפה המזעזעת:  לפני כשנתיים, כאמל חמידאן, עובד ברשת שופרסל גוש עציון התעלל והיכה באכזריות חרדי בעל צרכים מיוחדים שעבד לצידו בסניף. לאחרונה הגיש ערעור על עונשו. בית משפט המחוזי בירושלים דחה את ערעורו של חמידאן, שהורשע בהתעללות ותקיפה, ונגזר עליו שנת מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי בסך עשרת אלפים שקלים.

כזכור, על פי כתב האישום שהוגש, באמצעות עו"ד יעל ריצ'קר מפרקליטות מחוז ירושלים, המערער והמתלונן הכירו מספר שנים בעקבות עבודה משותפת ב"שופרסל" בגוש עציון. המערער נהג במספר הזדמנויות להציק למתלונן במקום עבודתם, להקניט אותו ולהכותו בסטירות.

בית משפט השלום. אילוסטרציה

בית משפט השלום. אילוסטרציה צילום: פלאש 90. נתי שוחט

הערעור נדחה: התחמק מחרטה על מעשיו והאשים אחרים

לפני כחצי שנה בית המשפט הרשיע את המערער וגזר עליו עונש מאסר משמעותי. לטענת המערער לא הייתה הלימה בין מעשיו לעונש שנגזר עליו, ולא ניתן משקל ראוי לחרטה שהביע ולזמן שחלף מאז נעברו העבירות שביצע.

פרקליטות מחוז ירושלים ביקשה לדחות את הערעור, הדגישה את מעשיו החמורים של המערער ואת הנזק שנגרם למתלונן וטענה כי במהלך המשפט המערער התחמק מחרטה על מעשיו והאשים אחרים, בין היתר את מי שנכח באירוע ואת המעסיק שלו.

בן גביר ייצג בעבר את החרדי שהותקף, וביקר את גזר הדין

כזכור, בתיעוד שהופץ ברשת צולם חמידאן, שעבד בסניף שופרסל בגוש עציון, כשהוא מתעלל בצעיר חרדי חסר ישע. בסרטון המזעזע נראה הצעיר החרדי כשידיו קשורות בניילון נצמד והעובד מכה אותו. השר לביטחון פנים איתמר בן גביר שייצג בעבר את הצעיר החרדי שהותקף, הגיב לפני כחצי שנה לאירוע: "גזר הדין של בית המשפט הוא מסר חשוב, אך ראוי היה להחמיר יותר בעונש. בית המשפט קבע שמתחם הענישה עומד בין 12 ל-24 חודשי מאסר, ובמקרה כה חמור ראוי היה לגזור על המתעלל את העונש החמור ביותר".

איתמר בן גביר |

איתמר בן גביר | צילום: Yonatan Sindel/Flash90