בזמן המחאה נגד הרפורמה: הצ'ייסר עזר לתלמידים ללמוד על המאבק בהתנתקות

בזמן המחאה הנרחבת נגד השינויים במערכת המשפט, בכ-1,000 בתי ספר לומדים על המאבק כנגד ההתנתקות וגבולות השיח במסגרת יום גוש קטיף במערכת החינוך | מנהל מרכז קטיף: "יחד עם מרכז רבין ודרך שירה בנקי אנחנו מקיימים סדנאות שיח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/02/23 11:46 כב בשבט התשפג

בזמן המחאה נגד הרפורמה: הצ'ייסר עזר לתלמידים ללמוד על המאבק בהתנתקות
צילום: דוברות מרכז קטיף

הרפורמה במערכת המשפט צועדת הבוקר (ב') את צעדיה הראשונים, עם אישור שניים מסעיפיה בוועדת החוקה בראשות חבר הכנסת שמחה רוטמן. בזמן המחאה הנרחבת נגד השינויים במערכת המשפט, בכ-1,000 בתי ספר לומדים על המאבק כנגד ההתנתקות וגבולות השיח במסגרת יום גוש קטיף במערכת החינוך שחל היום, כ"ב שבט.

התלמידים צפו במשדר מיוחד בהובלת הצ'ייסר איתי הרמן

אלפי הכיתות משתתפות בחידון מיוחד שנערך לציון יום גוש קטיף במערכת החינוך. השנה מרכז מורשת קטיף הקדיש את עיקר העיסוק בגבולות השיח ודרכי המאבק לצד הזיכרון והכאב. התלמידים צפו במשדר מיוחד בהובלת הצ'ייסר, איתי הרמן, שהוביל אותם לסיור וירטואלי במרכז המבקרים, שם לצד הצגת ההתיישבות, הציג לתלמידים את הדילמות השונות במאבק, את ההחלטה שלא לשבור את הכלים" ואת הצמיחה מחדש והנאמנות להתיישבות לחלוציות ולמדינה למרות העקירה והכאב.

במרכז מורשת קטיף ציינו הבוקר כי דבריו של נשיא המדינה אמש כי ההתנתקות יצרה "פצע פתוח בחברה הישראלית" מדגישים את הצורך לראות ביום הזו בו החלה ההתיישבות בגוש קטיף לפני 46 שנה הזדמנות ליצירת שיח בין חלקי החברה הישראלית כולה.

"יחד עם מרכז רבין ודרך שירה בנקי אנחנו מקיימים סדנאות שיח"

מוכי בטר, מנהל מרכז קטיף, מסר כי לאורך השנה כולה פועלים במרכז בדרכים שונות להנצחת גוש קטיף וליצירת ערוצי שיח בחברה הישראלית. "יחד עם מרכז רבין ודרך שירה בנקי אנחנו מקיימים סדנאות שיח ונדמה שדווקא היום יותר מתמיד, לשוחח על ההתנתקות ודרכי המאבק זה הדבר הנכון".