הותר לפרסום סיכול חריג של הברחת סמים בגבול מצרים

צה"ל בשיתוף ימ"ס ומשטרת ישראל, סיכלו הברחת סמים בשווי מוערך של כ-50 מיליון שקלים, עצרו חשוד בהברחה והחרימו את הרכב ששימש את המבריחים

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/23 18:07 כא בשבט התשפג

סיכול חריג של הברחת סמים בגבול מצרים
הסמים שנתפסו | , צילום: דובר צה"ל

כוחות צה"ל, בשיתוף עם לוחמי ימ"ס ומשטרת ישראל, סיכלו ביום ראשון בשבוע שעבר הברחת סמים בשווי מוערך של כ-50 מיליון שקלים, עצרו חשוד בהברחה והחרימו את הרכב ששימש את המבריחים.

התפיסה החלה כאשר תצפיות צה"ל זיהו חשודים שניסו להבריח סמים משטח מצרים לשטח ישראל במרחב חטיבת יואב. לוחמי ימ"ס וכוחות של משטרת ישראל, תפסו את החשוד, החרימו את רכבו וכ-120 ק"ג הסמים. כאמור, החשוד שנעצר, הרכב והסמים שהוחרמו הועברו להמשך טיפול משטרת ישראל.

צפו בסיכול ההברחה:

בתחילת החודש, תצפיות צה"ל זיהו שלושה חשודים שניסו להבריח סמים לשטח ישראל במרחב החטיבה המרחבית פארן שבדרום המדינה. לוחמי צה"ל שהוזנקו למקום סיכלו את ההברחה, תפסו את החשודים והחרימו כ-100 ק"ג סמים בשווי מוערך של כ-1,660,000 שקלים.

בחודש דצמבר: חשוד נהרג במהלך הברחה

ב-14 דצמבר 2022 התבצעו ניסיונות הברחה בשני מוקדים במרחב הביטחוני בסמוך לגדר המערכת, באזור הכולל תנאי שטח מאתגרים, שבו מתבצעים ניסיונות הברחה רבים ביום ובלילה. במהלך סיכול ההברחה, נהרג אחד החשודים בהברחה, אשר נלקח ברכב המבריחים והושלך ממנו. כוחות הרפואה הצבאיים הגישו לחשוד סיוע רפואי, אך מותו נקבע במקום.

האירוע תוחקר על-ידי מפקד אוגדה 80, תת-אלוף איציק כהן. בעקבות מותו של האזרח נפתחה חקירת מצ"ח. בסיומה הועברו ממצאי החקירה לבחינת הפרקליטות הצבאית.