כתב אישום: שדד סוחר סמים באיומים

שדד, נפצע ושיקר: כתב אישום הוגש נגד אדם ששדד באלימות אלפי שקלים מסוחר סמים. "המשיב ביצע את עבירת השוד לאחר תכנון והצטיידות, בחבורה, תוך שימוש באלימות וגרימת תאונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/23 11:59 כא בשבט התשפג

כתב אישום: שדד סוחר סמים באיומים
שוד רכב, אילוסטרציה , צילום: shutterstock

פרקליטות מחוז מרכז הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום כנגד ליאור אברהם (22) מנוף הגליל לאחר ששדד באלימות סוחר סמים. מכתב האישום שהגיש עורך הדין נתנאל בוג'ו עולה כי המתלונן (26) נהג לבצע משלוחי סמים עבור אדם אחר, ובחודש דצמבר האחרון, אברהם ואנשים נוספים קשרו קשר לשדוד סוחר סמים ולגנוב את כספו. לכן, אברהם ושותפיו ביצעו הזמנת סמים, והמתלונן הגיע ברכבו לכתובת בה נכחו כשהוא מחזיק בסמים ובתיק עם ששת אלפים שקלים במזומן.

ברגע שהגיע המתלונן, ליאור אברהם התיישב לידו במושב הנוסע, בעוד ששניים משותפיו של אברהם התקדמו לכיוון המתלונן כשפניהם מכוסות. מיד לאחר מכן, אחד מהשותפים פתח את הדלת האחורית הימנית של הרכב, בעודו אוחז בחפץ דמוי אקדח ומכוון אותו לעבר למתלונן. המתלונן בתגובה ניסה ללחוץ על דוושת הגז כדי להימלט מהמקום, אולם אז, אחד משותפיו של אברהם שעמד מחוץ לרכב ריסס את פניו בגז פלפל וגרם למתלונן לאבד שליטה על הרכב, שהתהפך ופגע ברכב נוסף. כתוצאה מהתאונה אברהם והמתלונן נפצעו.

אברהם יצא מהרכב בעזרתם של השותפים לפשע, והמתלונן נשאר בו כלוא כשאחד מהשותפים החל להכות אותו באמצעות אלה דרך החלון, תוך שדרש ממנו למסור את הכסף, בעוד האדם האחר צועק עליו שאם לא ימסור את הכסף הוא יהרוג אותו.

מדובר בשוד אלים של אדם שלא עשה מאומה

בעקבות האלימות, המתלונן הוציא מתיק המזומנים סכום של כששת אלפים שקלים, ומסר להם אותו. אז אחד השודדים שוב ריסס אותו בגז פלפל וכולם נמלטו מהמקום, כשהמתלונן נותר פצוע וכלוא ברכב. בהמשך, אברהם פנה לבית חולים מרוחק ממקום התאונה בעקבות פציעתו ושיקר אודותיה.

עורך הדין בוג'ו הגיש בקשה למעצר עד תום ההליכים, וכתב בבקשה כי "המשיב ביצע את עבירת השוד לאחר תכנון והצטיידות, בחבורה, תוך שימוש באלימות וגרימת תאונה" לדבריו, "מדובר בשוד אלים של אדם שלא עשה מאומה למשיב ולמרות זאת המשיב והקושרים שדדו אותו והכו אותו גרמו לנזק ברכבו". כתב האישום מייחס לאברהם עבירות של שוד בנסיבות מחמירות בחבורה ושיבוש מהלכי משפט.