במהלך השבת: ערבים תקפו מטיילים יהודים סמוך לחוות יאיר

ערבים יידו אבנים וירו זיקוקים לעבר תושבי חוות יאיר וטענו כי אחד מהם נהרג מירי של יהודי | יוסי דגן: "התושב שירה נהג כראוי כשהגן על חייו מפני המון מחבלים"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 11/02/23 20:34 כ בשבט התשפג

במהלך השבת: ערבים תקפו מטיילים יהודים סמוך לחוות יאיר
צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

פלשתינים תקפו היום (שבת) מטיילים יהודים סמוך לחוות יאיר שבשומרון. מתחקור ראשוני עולה כי הפלשתינים החלו לירות זיקוקים וליידות אבנים לעבר תושבי החווה ואחד מהם נפצע בראשו מאבן באורח קל. הפלשתינים טענו כי אחד המתיישבים שלף את נשקו האישי, ירה לעברם, ופצע באורח אנוש צעיר פלשתיני שמותו נקבע מאוחר יותר. 

בעקבות האירוע, בדובר צה"ל  פרסמו הודעה בה נמסר כי "לאחר קבלת דיווח על חיכוך אלים בין עשרות פלשתינים לאזרחים ישראלים סמוך לכפר קרוואת בני חסן, הגיעו כוחות צה"ל שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי באוויר. מוכרת טענה אודות פלשתיני שפונה לבית חולים בטרם הגעת הכוח למקום, ונהרג מפציעת ירי". 

יוסי דגן: התושב שירה נהג כראוי כשהגן על חייו מפני המון מחבלים

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון הגיב ואמר כי "אני מגבה לחלוטין את האזרח שהגן על חייו ועל חיי המטיילים, התושב שירה נהג כראוי כשהגן על חייו מפני המון מחבלים מתפרע ומשתולל".

מהומות

מהומות צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

עוד הוסיף ואמר כי "המצב הזו שבו ישראלים לא יכולים לטייל בשבת בבוקר סמוך לביתם מבלי לחשוש לחייהם הוא בלתי נסבל ואי אפשר להמשיך בו. האירוע הזה מצטרף לאירוע שהיה בליל שבת באותה גזרה, יתכן וגם עם אותם מתפרעים שחדרו לחווה הסמוכה לחוות יאיר ותקפו באלימות על רקע לאומני את תושבת המקום שאלמלא התושייה שלה שאחזה בכלי עבודה חקלאי וההגעה של כיתת כוננות למקום האירוע היה יכול להסתיים אחרת לגמרי והלילה היינו מוצאים את עצמנו בלוויה של תושבת. אנחנו דורשים ללכוד את המחבלים המנסים להפוך את חיינו כאן לגיהנום. נסיון זה לא יצלח. נמשיך לבנות לפרוח ולהפריח את השממה בארצנו בירושלים בתל אביב בנגב בגליל וביהודה ושומרון".