בגלל תמונה אחת: נחשף ביקור חשאי של הרמטכ"ל במדינה ערבית

במסגרת כנס צבאי של מפקדי צבא מהאזור שנערך בבחריין, ביקר במדינה הרמטכ"ל הרצי הלוי. הביקור נשאר תחת ערפול, אך תמונה קטנה בעיתון מקומי, חשפה את ביקורו

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 10/02/23 08:52 יט בשבט התשפג

בגלל תמונה אחת: נחשף ביקור חשאי של הרמטכ"ל במדינה ערבית
הרצי הלוי, ביקור חשאי, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ביקור חשאי: בבחריין נערך לאחרונה כנס צבאי גדול שקיבץ אליו את מנהיגי הצבאות באזור, מי שלקח חלק בכנס הוא הרמטכ"ל, הרצי הלוי. הביקור בבחריין אמור היה להיות חשאי ותחת איפול אך תמונה שפורסמה בעיתון מקומי, חשפה את ביקורו של הלוי במדינה.

ביקור ראשון במדינה ערבית

התמונה פורסמה אמש (ה') בעיתון "חדשות בחריין" (Akhbar Al Khaleej), בו נראה הלוי לבוש בגדים אזרחיים כשהוא יושב באחד הפורומים של הכנס. עבור הלוי, זהו ביקורו הראשון מאז מונה לרמטכ"ל במדינה ערבית שכנה ופעם ראשונה שהוא משתתף בכנס מפקדי צבאות של המדינות באזור. הכנס יש לציין, נערך תחת חסות אמריקאית והנציב הבכיר באירוע הוא גנרל מייקל קורילה, מפקד פיקוד מרכז של צבא ארצות הברית.

הרצוג נחת בבחריין

הרצוג בביקור בבחריין, נמשך שיתוף הפעולה |  צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

"משלא נקטו בהתערבות מסוג זה, כשלו המפקדים המעורבים כישלון ערכי חמור"

כניסתו שלהרמטכ"ל הלוי לתפקיד עברה באופן שקט יחסי. כשדווקא האירוע הראשון אליו היה צריך לתת את הדעת, הייתה אותה תקרית אלימה בגולני. הלוי סיכם את האירוע והבהיר שמדובר באירוע חמור וקיצוני במהלכו התקיימה התנהלות אלימה, במעורבות מפקדים וחיילים. "צה"ל מפעיל כוח רב על מנת להגן על מדינת ישראל, אין שום מקום לפעולה אלימה בתוכנו. לאורך האירוע התקיימו מספר הזדמנויות בהן היה בכוחה של הפעלת שיקול הדעת ואחריות מצד המפקדים, למנוע את המשך האלימות. משלא נקטו בהתערבות מסוג זה, כשלו המפקדים המעורבים כישלון ערכי חמור".