המלצה מזג האוויר סוער וזאת ההזדמנות לטיול חורפי עם נוף יפהפה

מטופח על ידי תלמידים וזורם בעונת החורף בלבד: נחל קצרין טומן בחובו אוצרות טבע, פריחה, מפל נסתר, וזרימה מרשימה. המלצה למסלול טיול חורפי ומושלם

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/02/23 13:30 יז בשבט התשפג

מזג האוויר סוער וזאת ההזדמנות לטיול חורפי עם נוף יפהפה
נחל קצרין, צילום: רשות ניקוז ונחלים כינרת

מזג האוויר החורפי שנחת עלינו סוף כל סוף מביא גם הזדמנות לטיול נעים בטבע. בתוך ואדי ירוק, בין בתי התושבים בעיר קצרין לחורשה ציורית- ממוקם נחל קצרין, נחל מוסתר מהעין שטומן בחובו שפע של אוצרות טבע, וזורם אך ורק בחודשי החורף. גולת הכותרת של הנחל היא "מפל קצרין"- מפל מרהיב, בגובה של כעשרה מטרים עם זרימות חזקות בימים שלאחר מערכות גשם, שבסביבתו צומחות בשפע כרמליות, רקפות, שלל פרחי בר צבעוניים וגם פטריות שצצות.

נחל קצרין אומץ על ידי תלמידים מפרויקט "שומרי הנחל" של רשות ניקוז ונחלים כינרת בשיתוף המשרד להגנת הסביבה והחברה להגנת הטבע, אשר דואגים לטיפוח הנחל לאורך השנה בליווי צוותי ההדרכה של רשות הכינרת. אופי המסלול: המסלול מתאים למיטיבי לכת. אורך המסלול (הלוך ושוב) כשעה וחצי הליכה. 

איך מגיעים?

נוסעים מצומת קצביה, עוברים את הכיכר של הפארק התלמודי, ולאחר מכן פונים שמאלה בכניסה הדרומית לקצרין מכיוון קמפוס אוהלו של מכללת תל-חי. ממשיכים ברחוב זוויתן עד לכיכר ופונים שמאלה לעבר הנחל. ממשיכים עד לרחבת עפר, שם ניתן להחנות את כלי הרכב.

צועדים לאורך השביל לעבר התצפית על המפל והנחל, משם חוצים את הערוץ ויורדים לעבר הוואדי ותחתית המפל. השביל אינו מסומן, אך ברור ועובר בתוך ערוץ הנחל. לאחר כ- 30 מטרים מגיעים למפל נוסף, בו יורדים בזהירות בעזרת מאחזי יד ורגל.

מנקודה זו ניתן לחזור לרכבים, אך מיטיבי הלכת יכולים להמשיך ולפלס את דרכם בתוך ערוץ הנחל לאורך עוד כ-400 מטרים ולפגוש בעוד גבים מלאי מים וצמחיית נחלים אופיינית. ממפגש טיילת החצבים ניתן לשוב לרכבים לאורך הטיילת.

טבע מרשים, פריחה והמלצות נוספות

לאורך השביל ניתן לצפות בכרמלית נאה, צמח חד שנתי ממשפחת המצליבים, פרחיו ורודים וגדולים יחסית. השם העברי ניתן לצמח בשל הדמיון בין פרחיו בצורת הצלב, לצלב של מסדר הכרמליתים, מסדר נזירים קתולי שנוסד במאה ה-12 בהר הכרמל. בנוסף, ניתן להתרשם במסלול גם מפריחתו הירקרקה צהבהבה של החלבלוב המגובשש, הנפוץ במדרונות הנחל.

אנו ממליצים תמיד להצטייד לטיולים רגליים בנעליים גבוהות ונוחות, מכנסיים ארוכים ומים. חשוב לאסוף את האשפה ולקחת אתכם וכמובן - לשמור על הסביבה ומקורות המים.