ח"כ לשעבר: "אם מוקד רעש האדמה היה ליד אריאל - זה לא היה בישראל"

חבר הכנסת לשעבר ממרצ, מוסי רז, טוען כי רעידת האדמה שהורגשה בישראל, לא התרחשה בשטחיה, שכן אריאל ממוקמת ביהודה ושומרון

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 08/02/23 12:35 יז בשבט התשפג

ח"כ לשעבר: "אם מוקד רעש האדמה היה ליד אריאל - זה לא היה בישראל"
מוסי רז, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי רעידות האדמה העוצמתיות בטורקיה ובסוריה, שגבו את חייהם של אלפי בני אדם, משרד האנרגיה ובמכון גיאולוגי דיווחו כי אמש (ג') כי בשעה 23:14 לפי שעון ישראל, התרחשה רעידת אדמה במגניטודה 3.5, במרחק של 15 ק"מ דרומית מזרחית לאריאל ותושבים רבים בארץ דיווחו כי הרגישו את רעש האדמה.

חבר הכנסת לשעבר ממרצ, מוסי רז, טען בטוויטר כי רעידת האדמה שהורגשה אמש, לא התרחשה בשטחיה של מדינת ישראל, שכן אריאל ממוקמת ביהודה ושומרון. "יש להדגיש שאם מוקד רעש האדמה היה ליד אריאל, מוקד רעש האדמה לא היה בישראל", צייץ רז.

תקווה ישראלית: משלחת צה"ל חילצה 4 לכודים בטורקיה

בתוך כך, מספר הקורבנות מרעידות האדמה העוצמתיות שהתרחשו בטורקיה ביום שני האחרון ממשיך לטפס ועומד על 8,000 בני אדם וכ-31,000 נפצעו. בסוריה נהרגו 1,800 בני אדם ומעל 4,000 בני אדם נפצעו. סך הכל, עשרות אלפי בני אדם נספו כתוצאה מרעידת האדמה הקטלנית.  משלחת "ענפי זית" של צה"ל, משרד הביטחון ומשרד החוץ, שהמריאה שלשום למוקד ההרס בטורקיה, חילצה שלושה לכודים ביניהם נערה צעירה בת 23.

מפקד צוות במשלחת החילוץ, רב-סרן מתן שניידר, סיפר כי "אני והצוות שלי היינו בדרך לאתר הרס. בדרך נקראנו על-ידי המקומיים ששמעו רעשים בתוך ההריסות. נכנסנו לחילוץ מורכב של ארבע וחצי שעות שכלל הרבה מאוד עבודות הנדסה, עבודה של הרופא והפרמדיקים. בסוף יצאה בחורה בת 23, בריאה ושלמה, רק עם שבר באגן. היא פונתה וחזרה לארוס שלה".