הפסיקה החדשה של הרב הראשי בעקבות מזג האוויר הסוער

במענה לשאלה שהתקבלה בלשכתו, הרב דוד לאו פסק כי אפשר לוותר על התפילה המיוחדת נגד עצירת גשמים. הסופה ברברה הביאה רוחות עזות, ואפילו שלג שנצפה בפסגות הצפון ובגוש עציון

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/02/23 14:17 טז בשבט התשפג

הפסיקה החדשה של הרב הראשי בעקבות מזג האוויר הסוער
צילום: shutterstock

המערכת הסוערת שפוקדת את הארץ בימים האחרונים שוברת רצף של מזג אוויר יבש ודל ממטרים. בעקבות כך, נשלחה פנייה לרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, בשאלה האם צריך להמשיך ולהוסיף את תפילת "ועננו בורא עולם" לתפילת שמונה עשרה. כזכור רבנים הורו להוסיף תפילה זו בשל החודשים השחונים שפקדו את הארץ.

בתשובה ענה הרב לאו: "היות שזכינו ששערי שמים נפתחו, לכן מכאן ואילך אין להוסיף את התפילה המיוחדת כנגד עצירת גשמים". הרב ציין שיחד עם זאת יש להמשיך ולהתפלל על הגשם, "על הציבור לכוון בעת אמירת ברכת "ברך עלינו", שהקב"ה ימשיך לשמוע לתפילותינו ויזכנו בעוד גשמי ברכה".

צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מזג האוויר החורפי נמשך

הסופה "ברברה" הגיעה אתמול (ב') לישראל והביאה עמה רוחות עזות, גשם כבד ושלג בפסגות הצפון. הבוקר, השלג הגיעה גם ליישובי גוש עציון והוא צפוי להמשיך לרדת בשעות הקרובות. בתוך כך, באתר החרמון מעדכנים כי 135 ו-150 ס"מ של שלג נמדדו במפלס התחתון והעליון הבוקר. בעקבות השלג הכבד שצפוי להימשך עד בימים האחרונים והאתר יישאר סגור עד להודעה חדשה. בנוסף, על פי נתוני המדידה של רשות המים, מפלס הכינרת עומד על 210.40-, עליה של 4 ס"מ ביממה האחרונה.