רעידת אדמה: אלו 5 המקומות הכי מסוכנים בארץ

רעידת האדמה העוצמתית שפקדה את טורקיה וסוריה ביממה האחרונה הורגשה גם בישראל והעלתה את רמת החשש בקרב תושבים רבים | אלו חמשת המקומות הכי מועדים לתופעת הטבע המפחידה בארץ

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 07/02/23 13:12 טז בשבט התשפג

רעידת אדמה: אלו 5 המקומות הכי מסוכנים בארץ
צילום: shutterstock

רעידת האדמה העוצמתית שפקדו את טורקיה וסוריה ביממה האחרונה שהביאה למותם של אלפי אנשים, הורגשה גם בישראל והעלתה את רמת החשש בקרב תושבים רבים. הסיבה שגם בארץ מרגישים לעיתים את תופעת הטבע הגיאולוגית היא בשל העובדה שישראל ממוקמת מעל השבר הסורי אפריקני, מקום המועד לרעידות אדמה.

אלו 5 המקומות הכי מועדים לרעידות אדמה בישראל:

1. אילת 

ב-22 בנובמבר 1995 התרחשה רעידת אדמה באזור מפרץ אילת בעוצמה של 7.1 בסולם מגניטודה לפי מומנט. כתוצאה מכך, בעיר אילת נפערו סדקים בכבישים, בניינים ניזוקו באפן קל ומלון "גני שולמית" יצא מכלל שימוש והוגדר כמבנה מסוכן. בישראל טופלו 15 בני אדם שנפצעו באורח קל או לקו בהלם.

אילת

אילת | צילום: shutterstock

2. ירושלים

ב-11 ביולי 1927 התרחשה רעידת אדמה בארץ ישראל שהורגשה בין היתר בירושלים בעוצמה של 6.2 בסולם מגניטודה לפי מומנט. כתוצאה מכך, 285 בני אדם נהרגו, ו- 940 בני אדם נפצעו. בנוסף, כ-300 בתים ומבנים התמוטטו או ניזוקו עד כדי חוסר אפשרות לשהות בהם, בין היתר מסגד אל אקצא, האוניברסיטה העברית בהר הצופים ובית הכנסת "החורבה".

ירושלים, הנתונים המלאים

ירושלים, הנתונים המלאים | צילום: Nati Shohat/Flash90

3. יריחו

גם העיר יריחו ניזוקה ברעידת האדמה שהורגשה ביולי 1927. המלון "Winter Palace", התמוטט מספר חודשים אחרי שהוא הוקם וגרם למותם של שלוש נסיכות הודיות שהתארחו בו. גם גשר אלנבי,  הממוקם במרחק של 5 ק"מ מהעיר, ניזוק. בעקבות ההרס הרב באזור, רעידת האדמה ההרסנית  נקראה "רעידת האדמה של יריחו".

יריחו

יריחו | צילום: shutterstock

4. צפת

ב-1 בינואר 1837, התרחשה רעידת אדמה באזור הגליל בעוצמה של 7- 6.5 בסולם מגניטודה לפי מומנט. בין 1,700 ל-1,800 מבין תושבי צפת נהרגו מהרעידה שהחריבה את העיר. כתוצאה מכך, יהודים רבים החליטו לעזוב את צפת ולעבור לירושלים.

צפת

צפת | צילום: shutterstock

5. טבריה

גם העיר טבריה ניזוקה ברעידת האדמה שהורגשה בארץ בינואר 1837. כ-600 בני אדם נהרגו בעיר נהרגו ברעידה שהחריבה את העיר. בנוסף, ההרס והחורבן הועצמו על ידי שורה של גלי  צונאמי שעלו מתוך הכנרת ופגעו קשות בטבריה.

בטבריה התקצר הזמן ב15% ל- 40 יום

טבריה. | צילום: shutterstock