הוחמר עונשה של נהגת שפגעה בחיילת באופן בלתי הפיך

בית המשפט המחוזי מרכז קיבל את ערעור המדינה, והמיר את עונשה של אסתר אברהם ל7 חודשי מאסר בפועל, לאחר שהתנגשה עם רכבה ברכב של אלוירה אובלוגין ובחמישה רכבים נוספים. כתוצאה מהפגיעה, אובלוגין נחבלה בצורה בלתי הפיכה וכיום נמצאת במצב הכרה מינימלית ללא יכולת תקשורת, סיעודית, ללא צפי שיקומי

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/02/23 12:24 טו בשבט התשפג

הוחמר עונשה של נהגת שפגעה בחיילת באופן בלתי הפיך
חיילת בכביש, אילוסטרציה, צילום: shutterstock

פרקליטות מחוז מרכז פלילי ערערה לבית המשפט המחוזי מרכז על קולת עונשה של אסתר אברהם שנידונה לשבעה חודשי מאסר בעבודות שירות, מאסר מותנה, פסילת רישיון נהיגה לשש שנים ופיצוי כספי לנפגעת. כל אלו לאחר שהורשעה בהתאם להודאתה בעבירות של נהיגה בקלות ראש, סטייה מנתיב נסיעה וגרימת תאונת דרכים שתוצאותיה חבלות של ממש.

חמישה כלי רכב ניזוקו וששה בני אדם נפצעו

על פי עובדות כתב האישום, אברהם סטתה מנתיב נסיעתה, התנגשה במעקה הבטיחות וכתוצאה מכך רכבה נהדף ופגע בצדו של רכב פרטי שנסע במסלול הימני, שנהדף אף הוא שמאלה ופגע ברכב נוסף, שפגע ברכב שלישי. לאחר פגיעות אלו, אברהם המשיכה בנסיעתה, עלתה על אי תנועה בנוי, עברה אותו והתנגשה ברכב פרטי שפנה לתוך הצומת. סך הכול בתאונה ניזוקו חמישה כלי רכב, ונחבלו שישה מנהגי ונוסעי הרכבים בחבלות קלות, כולל אברהם.

אלוירה אובלוגין, חיילת בשירות חובה שחזרה מיחידתה, נסעה ברכב שפנה בצומת ונחבלה בתאונה כאמור, בצורה קשה ובלתי הפיכה. בית משפט השלום לתעבורה בפתח תקווה קבע בגזר דינו כי "מידת הנזק שנגרם היא ברף גבוה מאוד... כפשע בין חבלות אלו לבין תוצאה של גרימת מוות".

בפסק הדין ציין השופט צלקובניק "תוצאת נהיגתה הרשלנית של המערערת מחרידה ממש... במקרה שלפנינו לא קופדו חיים, ואולם נפגעת התאונה קיפחה חיות, יכולת שליטה פיזית בסיסית וקשר עם הסביבה". 

עד היום לא ידוע מה גרם לנהגת לסטות מהנתיב

בנוסף, ישנו ציטוט של התיעוד הרפואי שמבהיר כי "איכות חייה נמוכה מאוד, אם קיימת בכלל. הנזק שנגרם הינו בלתי הפיך, ופגע באופן קשה באיכות חייה ובבריאות נפשה של הנפגעת וכן בבריאותם הנפשית והפיזית של בני משפחתה הסועדים אותה מדי יום ומדי שעה".

אברהם עד היום לא יודעת לומר מה הייתה הסיבה לסטייתה מנתיב הנסיעה, הבדיקות הנוירולוגיות והפיזיולוגיות שערכו לה יצאו תקינות, וגם הרכב שלה נבדק ונמצא תקין. היא נסעה בדרך שהיא מכירה ונוסעת כל יום, באור יום, אולם עצירת הרכבת קרתה רק אחרי שפגעה ברכבה של אובלוגין. 

לבסוף קבע השופט צלקובניק כי: "... אין לקבל את קביעת בית משפט קמא כי ניתן להסתפק במקרה זה, נוכח מידת אחריותה של המשיבה לתאונה ותוצאתה, בהטלת עונש מאסר בעבודות שירות, שאין בו כדי למצות צרכי גמול והרתעה, ומושם בו דגש יתר על צרכי שיקומה של המשיבה. נוכח האמור מתקבל הערעור באופן שהמשיבה תישא את עונש המאסר בפועל למשך שבעה חדשים עליו הורה בית משפט קמא מאחורי סורג ובריח, ומבוטלת החלטת בית משפט קמא בדבר נשיאת המאסר בדרך של עבודות שירות".