לוחיות זיהוי סגולות ומסמכים דיפלומטים מזויפים: גם המשטרה הופתעה

שוטר סיירת האופנועים של המשטרה עצר רכב בעל לוחית זיהוי סגולה, שהציג לפניו מסמכים דיפלומטיים פיקטיביים. חיפוש נערך בבית החשוד, שנחשד גם בהפצת לוחיות זיהוי מזויפות ומסמכים

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/02/23 11:52 טו בשבט התשפג

לוחיות זיהוי סגולות ומסמכים דיפלומטים מזויפים: גם המשטרה הופתעה
לוחיות רכב מזויפות, צילום: דוברות המשטרה

במהלך השבועות האחרונים היחידה המרכזית של אגף התנועה במשטרה ניהלה חקירה נגד חשוד בשימוש, הפצה או מכירה של לוחיות זיהוי לרכב בניגוד לחוק. החקירה החלה לאחר ששוטר סיירת אופנועים של אגף התנועה הבחין ברכב בעל לוחיות זיהוי בצבע סגול. כשהשוטר עצר את הרכב, הציג בפניו הנוסע מסמך אשר לטענתו מהווה מסמך דיפלומטי.

השוטר דיווח על השימוש בלוחיות רישוי אלו למשרד התחבורה והיחידה המרכזית של אגף התנועה פתחה בחקירה סמויה. במהלך החקירה עלה חשד כי החשוד מפיץ מידע כוזב ומטעה, כאילו מדובר בלוחיות זיהוי המותרת לשימוש בישראל. עוד נחשד כי החשוד וחשודה נוספת משתמשים וייתכן כי אף מפיצים לוחיות זיהוי אלו לאחרים. בהמשך התברר שייתכן והחשוד מפיץ מסמך אשר לטענתו הוא "מסמך דיפלומטי" השייך "לממלכה", על פיו לא רק ניתן לנסוע ברכב עם לוחיות זיהוי אלו, אלא גם  בהצגת המסמך לשוטרים החוק אינו חל על מבצע העבירה. 

במהלך חיפוש בדירה בה מתגורר החשוד וחשודה נוספת, נתפסו לוחיות זיהוי דומות ומסמכים נוספים.
החשוד, בן ארבעים ושמונה ומתגורר בחדרה, נעצר ונחקר בגין זיוף מסמך ושימוש בו, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, התחזות כבעל תעודה, זיוף סימני זיהוי של רכב ושימוש בלוחית זיהוי שאינה לפי התקן. בתום החקירה החשוד שוחרר ותיק החקירה הועבר ליחידת התביעות של משטרת ישראל לצורך עיון והחלטה. 

תקנות התעבורה ללוחות רישוי

בתקנות התעבורה נקבע כי רכב הרשום בישראל מורשה לשאת לוחיות רישוי ישראליות בלבד וכי אסור להסיר לוחית זיהוי מן הרכב, אלא לשם החלפתה. אסור להוסיף פרטים ללוחית, לשנות את צבעה או לטשטשה. על כן חל איסור לנהוג ברכב עם לוחיות אלו והעובר על תקנה זו צפוי לעונשים הקבועים בחוק.